جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح ولایت

حوزه/ مسئول دوره طرح ولایت اصفهان، از آغاز دومین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی طلاب استان اصفهان (طرح ولایت)، روز پنجشنبه ۱۸ به مدت ۴۰ روز با حضور اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، در مشهد مقدس خبر داد.

 مهدی صفایی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، از برگزاری دوره طرح ولایت مبانی اندیشه اسلامی ویژه طلاب اصفهانی خبر داد و  با اشاره به تاریخچه این طرح در کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 74زمانی که بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند، بر تدوین و اجرای طرحی عمیق به عنوان راهکار مقابله تاکید داشتند و این مهم را به آیت الله مصباح یزدی سپردند.

مسئول دوره طرح ولایت ادامه داد:  بیش از 20 سال سال متمادی است که طرح ولایت برای دانشجویان سراسر کشور برگزار می شود، ولی به دلیل آن که ظرفیت و امکانات محدود است، در چند سال اخیر این طرح به صورت مردمی در سطح کشور برگزار می شود که باعث افزایش ظرفیت حضور جوانان در دوره های مبانی اندیشه اسلامی شده است.

وی ادامه داد: در دوره های طرح ولایت مردمی، قریب به دو سال است که طرح ولایت ویژه طلاب نیز برگزار می شود و در حوزه علمیه اصفهان هم امسال برای دومین سال متوالی  این دوره برگزار خواهد شد.

صفایی با تاکید براینکه فراگیر شدن طرح ولایت در سطح کشور مطالبه رهبر معظم انقلاب در دیدار آبان ماه سال گذشته با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بوده است،  گفت: دومین دوره طرح ولایت ویژه طلاب حوزه علمیه اصفهان در دو بخش، به این نحو که نیمه اول دوره از 18 خرداد تا 4 تیرماه  و نیمه دوم دوره از 24 تیرماه لغایت 13مرداد در مشهد برگزار می شود.

مسئول دوره طرح ولایت ویژه طلاب افزود: در این دوره 40 روزه، در مجموع 6کتاب معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی و فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست برای طلاب تدریس می شود.

وی عنوان کرد: در اولین دوره طرح ولایت ویژه طلاب، در سال گذشته 120 نفر از طلاب شرکت کرده  و در این دوره بالغ بر 210 نفر ثبت نام کردند که بعد از گزینش های مقدماتی، 100نفر حائز شرایط لازم برای حضور در این دوره ها شده اند .

وی در پایان با اشاره به این که در این دوره  فقط طلاب پایه چهار به بالای حوزه علمیه اصفهان شرکت می کنند، گفت: دومین دوره مردمی آموزش مبانی اندیشه اسلامی طلاب استان اصفهان (طرح ولایت) روز پنجشنبه ۱۸ خرداد با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رجبی، قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه و نیز حجت الاسلام الهی راد، مسئول آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha