جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مستجابی

حوزه/ کنگره بزرگداشت آیت الله سیدمرتضی مستجابی از عالمان برجسته اصفهان، با حضور مقامات کشوری و استانی، فردا ۱۹ خرداد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، کنگره بزرگداشت آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی  تحت عنوان « مجتهدی پهلوان» به همت شهردای اصفهان و نهادهای حوزوی و همچنین هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای اصفهان، فردا  جمعه 19 خرداد در باغ موزه چهلستون برگزار شود.

این نکوداشت در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور مدعوین ویژه از سراسر کشور همراه خواهد بود و در آن از کتاب خاطرات بیشمار آیت الله مستجاب الدعواتی نیز رونمایی شود.

آیت‌الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی معروف به مستجابی فرزند حاج سید اسدالله مستجاب الدعواتی و نوۀ آیت‌ الله سید ابوالحسن صدرعاملی، معروف مستجاب الدعواتی، در ۱۳۰۲ به دنیا آمد.

یکی از برجستگان خاندان صدر و از دوستان نزدیک امام  موسی صدر و چهره‌ای شناخته‌ شده در میان رجال معاصر اصفهان است. او و امام موسی صدر از سال‌های نخست جوانی، علاوه بر پیوند خویشاوندی، رابطه‌ای سرشار از دوستی و صمیمیت با یکدیگر داشته‌اند

آیت الله مستجابی تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ درجه اجتهاد از سوی آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد. او یکی از مبارزان سیاسی در دورۀ ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت الله کاشانی به شمار می‌رود. آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین دستی نیز در حوزۀ شعر و ادب و هنر دارد.

آیت‌الله مستجابی، پسر عموی امام صدر و نتیجه‌ مرحوم آیت‌الله سید ابوالحسن صدر عاملی، امروز بزرگ خاندان صدر در ایران و عراق و لبنان است. وی نه تنها یکی از نزدیک‌ترین و بلکه وفادارترین دوستان امام صدر در ایران است، بلکه بی‌مبالغه مخزن‌الاسرار خاندان بزرگ و شریف صدر در جهان و همچنین دانشگاهی بی‌انتها در حوزه‌ی رجال و تاریخ معاصر ایران، عراق و عالم تشیع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرادی IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    0 0
    کتاب بر سجاده شعر ایشان بسیار زیباست.