جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به نقش زعمای دین در انتقال متون دینی به نسل امروز، گفت: رونق کنونی اسلام ناب محمدی مدیون تلاش بسیار مجاهدانه علمای شیعه می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این شب با توجه به روایات و اسناد معتبر موجود، بیشترین احتمال شب قدر را دارد و به همین دلیل ضروری است که مردم بتوانند حداکثر استفاده و بهره را از این فرصت بسیار طلایی ببرند.

وی با بیان اینکه شب قدر، شب سعادت انسان‌های عاقبت‌اندیش است، گفت: اگر مردم با حضور قلب و توجه به مفاهیم دعاهای وارده در این شب، با خداوند متعال راز و نیاز کنند، قطعاً سال معنوی بسیار خوبی را در پی خواهند شد و سعادتمند می‌شوند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، توجه به خطاها و گناهان گذشته و اصرار بر توبه و رفع آنها را یکی از عوامل مناسب برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از برکات شب بیست و سوم ماه رمضان دانست و تصریح کرد: إن‌شاءالله مؤمنان خداجوی بتوانند با جبران خطاهای گذشته و توبه خالصانه در پیشگاه خداوند متعال میثاقی مجدد با پروردگار عالمیان بسته و عهد کنند که دیگر به‌سوی خطا و ناپاکی نمی‌روند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، با اشاره به ظرفیت‌های شب قدر برای پاسداری از کیان تشیع و فرهنگ ناب اسلامی، اذعان داشت: هرچه حضور مردم در مراسم‌های احیای شب قدر بیشتر و گسترده‌تر باشد، قطعاً پاسداران خوبی برای مکتب تشیع خواهند بود و می‌توانند با بهره‌مندی از برکات این شب عزیز، فرهنگ دینی جامعه را بیش از پیش تقویت کنند.

امام جمعه موقت اهواز، به نقش بسیار پر رنگ علما و زعمای دین در انتقال متون دینی به نسل امروز جامعه اشاره کرد و گفت: اگر پاسداری و کیان علمای دین از روایات و دعاهای اهل‌بیت(ع) نبود، امروز شاهد چنین مراسم‌های ویژه‌ای در سرتاسر ایران اسلامی و دیگر نقاط عالم نبودیم! پس رونق کنونی اسلام ناب محمدی که به واسطه همین مجالس و آیین‌های عبادی است، مدیون تلاش بسیار مجاهدانه علمای قدیم جهان تشیع می‌باشد.

وی در پایان یکی از اعمال بسیار مهم در شب قدر را معرفت افزایی دانست و اظهار داشت: آنچه برای ما بسیار زیباست و مرحوم علامه قمی در مفاتیح آورده است، «معرفت افزایی نسبت به قرآن و سیره نبی مکرم اسلام(ص)» بوده که لازم است طلاب و روحانیون و دیگر جوانان در این خصوص اهتمام لازم را داشته و با وظایفی که خداوند متعال برای انسان تعیین کرده، بیش از پیش آشنا و در صدد اجرا کردن آن باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha