جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محفل رمضانی در کابل

حوزه/ عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: همان گونه که خوارج نهروان حضرت علی(ع) را در ماه مبارک رمضان به شهادت رساند، خوارج صفتان امروز نیز مردم مظلوم افغانستان را با دهان روزه به خاک و خون کشاندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید عبدالله ذکی، عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان در جمع شیعیان در حسینیه بقیۀ الله(عج) شهر کابل شب قدر را یکی از شب های پرنور و با برکت ماه مبارک رمضان خواند و اظهار داشت: در این شب درهای رحمت خداوند باز و نعمات آسمانی همچون باران از آسمان می ریزد.

به گزارش صدای افغان وی افزود: کسی بهترین بهره برداری را از این ظرف زمانی مقدس می کند که شب زنده دار بوده و به عبادت خداوند بپردازند.

حجت الاسلام ذکی به فجایع هفته های اخیر کابل اشاره کرد و اظهار داشت: همان گونه که خوارج نهروان بزرگترین نمونه انسان کامل بعد از رسول خدا، حضرت علی(ع) را در ماه مبارک رمضان و شب قدر به شهادت رساند، خوارج صفتان امروز نیز عده یی از مردم بی گناه و مظلوم افغانستان را با دهان روزه به خاک و خون کشاند.

وی با اشاره به شهادت حضرت امام علی(ع) گفت: اگرچه حضرت علی از دنیای خاکی رخت بربست و عدالت و دادگستری نیز با آن وجود بزرگوار دفن شد، اما آن چه برای مسلمانان برجای مانده، درس هایی از مکتب این بزرگ مرد تاریخ بشری است.

 عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان ادامه داد: امروز تمام مسلمانان به خصوص مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگری به این میراث نیازمند اند.

وی تصریح کرد: بدون تردید ظهور پدیده های افراطی و طایفه گرایی مانند طالبان، داعش، بوکوحرام، جبهه النصرة، الشباب و غیره در گوشه گوشه جهان اسلام، زایده جهلی است که امیر مؤمنان نسبت به آن به فرزند بزرگوارش "امام حسن(ع)" هشدار دادند.

حجت الاسلام ذکی از مردم افغانستان خواست، آگاهی و بیداری خود را در شرایط حساس کشور حفظ کنند و بدانند که بزرگترین دشمن آنان، جهل و نادانی است.

در ادامه حجت الاسلام سید جعفر عادلی حسینی، رئیس مجمع فرهنگی بقیۀ الله(عج)، ماه مبارک رمضان را ماه خدا و ماه رحمت، مغفرت و برکت خواند و گفت: ماه رمضان دارای حقیقتی است که به جهت داشتن حیات و شعور ویژه، مورد خطاب و تعظیم بزرگان دینی قرار داشته است.

وی افزود: ماه رمضان به جهت این که ماه ضیافت الهی می باشد، دارای ارزش خاصی است که نفس کشیدن در آن تسبیح، خواب عبادت، دعا مستجاب، توبه در آن مقبول و شیطان در آن به غل و زنجیر می باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اخوت اسلامی گفت: اتفاق دلخراشی که در شب های قدر ماه مبارک رمضان اتفاق افتاده، جامعه بشری را به ماتم نشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha