پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مولوی سید احمد آخوندزاده رئیس شورای اخوت اسلامی هرات

حوزه/ رئیس شورای اخوت اسلامی هرات از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب خواست در این ماه در راستای وحدت میان اقوام کشور تبلیغ کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مولوی سید احمد آخوندزاده رئیس شورای اخوت اسلامی هرات ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان به مسلمانان جهان گفت: ماه رمضان، ماه خودسازی بشریت و ماهی است که بندگان فرهیخته و خاص خداوند در آن به تزکیه نفس می‌پردازند.

به گزارش صدای افغان وی افزود: در این ماه درهای رحمت الهی به روی بندگانش باز بوده و این ماه برای تمام مردم و مخصوصا برای امت محمد(ص)، ماه نجات از آتش دوزخ و سایر مشکلات می‌باشد.

مولوی آخوندزاده خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه امر به معروف و نهی از منکر است و روحانیون وظیفه دارند تا از طریق تکایا و مساجد به این امر مهم بپردازند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در ماه مبارک رمضان باعث می‌شود تا اصلاحات در جامعه اسلامی به وجود آمده و میزان جرایم کاهش یابد.

رئیس شورای اخوت اسلامی هرات نقش روحانیون را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برجسته عنوان کرد و افزود: باید تمام ملاها از طریق منابر، مردم را تشویق به اتحاد و یک‌پارچگی کنند.

مولوی آخوندزاده در عین حال با اشاره به موضوع افراط‌‌ گرایی، نقش علما را در این باره مهم خواند و گفت: علما نباید بگذارند افراطی‌ها میان مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

* رسانه ها وحدت میان اقوام کشور را تبلیغ کنند

رئیس شورای اخوت اسلامی هرات از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب خواست در این ماه در راستای وحدت میان اقوام کشور تبلیغ کنند.

وی تفرقه اندازی میان شیعه و سنی را کار یهود و نصارا دانست و افزود: یهود و نصارا همواره در تلاش هستند تا میان مسلمین شکاف ایجاد کنند. عامل جنگ‌های جاری در عراق و سوریه یهود و نصارا هستند.

مولوی آخوندزاده در پایان از گروه‌های افراطی به خصوص طالبان خواست تا در ماه رمضان دست از جنگ با نیروهای امنیتی کشور و برادرکشی برداشته و آتش بس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی رضایی، رئیس شورای علمای شیعه هرات نیز گفت: مسلمانان باید با تکیه بر عبادات و انجام واجبات در ماه مبارک رمضان، در رشد و تحکیم وحدت اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال کوچکترین فرصت برای ایجاد نفاق میان امت اسلامی هستند اظهارداشت: به تمام روحانیون هرات توصیه می کنم از سخنرانی‌های اختلافی پرهیز کرده و بر روی اشتراک میان مذاهب تأکید کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha