پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خسروی وفا

حوزه/ خسروی وفا، ارتباط با حوزه و روحانیت را پیش نیاز پیشگیری از جرائم دانست و گفت: در حال حاضر تعداد قابل قبولی از پرونده های خانواده دادگستری اصفهان با ارجاع به دفاتر مشاوره مذهبی منجر به سازش و مصالحه شده و در نهایت مختومه می شود و این خود نیز یک امر مهمی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، احمد خسروی وفا، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه اظهار کرد: این هفته مزین به نام شهید دکتر بهشتی است و یاد شهدای هفتم تیر را گرامی می‌داریم که در آن فاجعه تلخ و ناگوار به همراه 72 یار امام راحل به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه مبنی بر میزان ارتباط دادگستری اصفهان با جامعه معزز روحانیت و حوزه های علمیه، ابراز کرد: همواره یکی از دغدغه های مسئولان عالی دستگاه قضایی کشور و استان کاهش آسیب های اجتماعی بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: معتقدیم که کاهش آسیب های اجتماعی منجر به کاهش ورود پرونده های قضایی به دادگاه ها می شود، لذا ارتباط با حوزه و روحانیت و دیگر نهادهای دینی و مذهبی در دستور کار  معاونت پیشگیری و فرهنگی دادگستری اصفهان است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر تعداد قابل قبولی از پرونده های خانواده دادگستری اصفهان با ارجاع به دفاتر مشاوره مذهبی منجر به سازش و مصالحه شده و در نهایت مختومه می شود و این خود نیز یک امر مهمی است

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان  تصریح کرد: معاونت فرهنگی دادگستری اصفهان ارتباط بسیار خوب و مستقیمی با حوزه علمیه اصفهان و روحانیت برقرار کرده است و توانسته از ظرفیت و قابلیت های این قشر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و پرونده های قضایی بهره ببرد.

وی تصریح کرد: براساس ارتباط دادگستری با روحانیت و مشاوران مذهبی، حل و فصل موضوعات و پرونده های قضایی بیش از 50 مورد بوده که شایسته است این ارتباط تقویت شود.

خسروی وفا با اشاره به گزارش مرکز مطالعات و جرم‌شناسی دستگاه قضایی، اظهار کرد: در استان اصفهان شاهد کاهش برخی از جرایم نسبت به آمار و ارقام آنها در سطح کشوری هستیم  که این امر به موجب فعالیت های مجدانه معاونت پیشگیری و معاونت فرهنگی بوده است و قطعا ارتباط با نهادهای دینی و مذهبی از موثرین این امر است

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به آمار و عملکرد دستگاه قضایی استان اصفهان، گفت: در سال 95، 683 هزار و 514 پرونده وارده به دستگاه قضایی استان شامل ورود به دادسراهای کل استان، محاکم حقوقی، کیفی، تجدیدنظر و دادگاه تجدیدنظر بوده است.

وی بابیان اینکه برنامه‌های هفته قوه قضاییه در دستگاه قضایی استان از هفتم تیرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: تجدید میثاق با شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدای دستگاه قضایی استان، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، ملاقات‌های عمومی و  ... در سطح استان انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha