چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
القدس لنا

حوزه/ حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد با بیان اینکه در یاری رسانی به مظلومان هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست، گفت: در فرهنگ قرآن آیات ارزشمندی وجود دارد که ضرورت و اهمیت یاری رسانی به مظلوم را به وضوح روشن می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد در جمع خبرنگاران ضمن اعلام برگزاری مراسم روز قدس در مصلای امام خمینی(ره) بنابر تصمیم نماینده ولی فقیه در استان اصفهان  اظهار کرد: با گذشت 38 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی شاهد ظهرو بروز برکات تدابیر معمار کبیر انقلاب اسلامی هستیم.

وی با اشاره به پایه ریزی روز جهانی قدس به فرمان امام راحل، تصری حکرد: چنین تصمیم بدون الهام الهی نبوده است ، روز جهاین قدس براساس اصول اسلامی  بنا نهاده شده است.

مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه از جمله مهمترین آموزه‌های دین مبین اسلام کمک و یاری رساندن به مظلوم است، گفت: در فرهنگ قرآن آیات ارزشمندی وجود دارد که ضرورت و اهمیت یاری رسانی به قشر مظلوم را به وضوح روشن می‌سازد، از این رو امت اسلامی با وجود این آموزه های دینی در صورت کم کاری و سستی در یاری رسانی به مظلومان هیچ گونه عذر و بهانه‌ای نخواهند داشت

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم اسلام(ص) مى فرماید: «وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِى یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هر كسى فریاد و استغاثه انسانى را بشنود كه مسلمانان را به یارى و كمك مى طلبد و به یارى او نرود، مسلمان نیست، عنوان کرد: روز جهانی قدس ، نماد ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم  و دادرسی به فریاد مظلومین جهان است  که به عنوان الگویی در جهان اسلام مطرح است.

مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: فریاد رسی به داد مظلومین فلسطین یکی از اهداف برگزاری روز جهانی قدس بوده است، ولی امروز مردم مظلوم یمن و بحرین نیز جز مظلومین جهان شمرده شده و ملت  مسلمان ایران نیز فریاد ظلم آل سعود  وآل خلیفه را نیز بلند خواهد کرد.

وی با اشاره به ام القرایی ایران اسلامی در جهان اسلام اذعان کرد: شایسته و بایسته است که روز جهانی قدس هرچه باشکوه تر و بهتر برگزار شود، لذا هر فرد موظف است با هر شیوه و روش قدمیف حضور فیزیکی،  نوشتن مطلب، حتی با انعکاس یک عکس و دعا کردن در راه مبارزه با ظالم و فریاد رسی به مظلوم اقدام کند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد ابراز کرد: دفاع از مظلوم خواسته اسلام و همه ائمه اطهار(ع) و رهبران دینی بوده است و آیات قرآن نیز مملو از تاییداین مطلب است، در حقیقت روز جهانی قدس نماد و تبلور «یا للمظلوم» است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha