پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ هرکه را و هر چه را دوست داریم، هنگام رفتن، بدرقه اش می کنیم، رمضان راهم به قَدر دوست داشتنی هایش باید بدرقه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در  یاداشتی درباره عید سعید فطر آورده است: هرکه را و هر چه را دوست داریم، هنگام رفتن، بدرقه اش می کنیم، رمضان راهم به قَدر دوست داشتنی هایش باید بدرقه کرد.

خداوندا! از این که توفیق دادی بر سر سفره ی گسترده  رمضانت بنشینیم و عاشقی کنیم سپاسگزاریم، پروردگارا! کلام پیامبر اعظم(ص) در گوش جانمان است که فرمود: هرگاه  سفره ای را بر می چینید ریزه های نانِ بر جای مانده اش را بگذارید تا پرندگان آسمان از آن تنعّم کنند و شما را دعا.

حال که می خواهی سفره رمضان را برگیری، ریزه های برکتش را بگذار تا مزه ی این مهمانی در زلال روحمان جاری بماند. از سفره رمضان، سحر خیزی هایش را، یا لطافت هنگام افطاری هایش را، یا غفران و رحمتش را و یا هرچه تو می خواهی برایمان باقی بگذار.

 پروردگارا! این اولین رمضانی نیست که درگاه خانه ات را کوفتم و در شب های قدرش، دست های بی نمکم را به سوی تو دراز کردم و از تو خواستم توفیقم دهی تا قدر این فرصت خدمت را بدانم و به شایستگی از آن بهره بگیرم. از تو خواستم تا هرچه نیکوتر است برایم مقّدر سازی. و از تو خواهش کردم آنانکه مرا یاری می کنند اجرشان دهی و به من توفیق قدر شناسیِ ایشان را عطا کنی.

اکنون که هنگامه بدرقه این ماه شریف است دیگر بار از تو می خواهم،ما را قرین توفیق سازی و به من کمک کنی تا در این راه، درست و استوار قدم برداریم.

خداوندا! در این عرصه ای که این کمترین بنده ات را درآن گماشته ای، از تو می خواهم یا توفیق خدمت شایسته و در خور را به من عطا کن و یا « اِن کان عُمری مَرتعاَ لِلشیطان فَاقبض عنّی».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha