جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحمانی

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست، گفت: احیا و شب‌زنده‌داری شب عید فطر ثواب بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر بر تمام روزه‌داران و مسلمانان اظهار داشت: ازجمله لیالى شریفه در دین اسلام شب عید فطر است و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى این شب احادیث ‏بسیار وارد شده و روایت‌شده است که آن شب کمتر از شب قدر نیست.

وی با اشاره به ثواب شب‏زنده‏دارى در شب عيد فطر افزود: رسول خدا (ص) فرمودند: كسى كه شب عيد را زنده بدارد، در روزى كه دل‌ها مى‏ميرند دل او نخواهد مرد و همچنین می‌فرمایند: كسى كه شب عيد و شب نيمه شعبان را زنده بدارد، در روزى كه دل‌ها مى‏ميرند دل او نخواهد مرد.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه برای درک شب عید فطر انجام اعمالی از ائمه (ع) به ما سفارش شده است، گفت: غسل هنگام غروب آفتاب، احیای این شب به نماز، دعا، قرآن، استغفار، بیتوته در مسجد، قرائت زیارت عاشورا و ... ازجمله اعمال شب عید فطر است.

وی همچنین در بخش دیگری با اشاره به پرداخت زکات فطره از سوی روزه‌داران و مؤمنان در روز عید فطر اظهار داشت: زمان پرداخت فطریه بر اساس اعلام مراجع تقلید این است که اگر نماز عید فطر می‌خواند، بنا بر احتیاط واجب باید پیش از نماز زکات فطریه را پرداخت کند یا کنار بگذارد و اگر نماز عید نمی‌خواند، تا ظهر روز عید  فطر مهلت دارد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به ثواب روزه گرفتن ماه رمضان، با صدقه آن را به پایان بردن و با غسل به مصلی رفتن، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: کسی که رمضان را روزه بگیرد، با صدقه آن را به پایان برد و با غسل به مصلّی برود، در حالی باز می‌گردد که آمرزیده شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha