جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیاده‌وری میان ادیانی در اکسفورد برگزار شد + تصاویر

حوزه/صدها تن از مردم شهر آکسفورد، با هدف نمایش همبستگی میان اجتماعات مذهبی- فرهنگی مختلف، در پیاده‌روی میان ادیانی حضور پیدا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آکسفورد تایمز، صدها تن از مردم جوامع دینی- فرهنگی در شهر آکسفورد واقع در جنوب انگلستان، آخر هفته در پیاده‌وری میان ادیانی با هدف نمایش همبستگی و همدلی میان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف حضور به هم رساندند.

در این تجمع، راهپیمایی کنندگان از کلیسای گیلز و کلیسای دانشگاه در سنت ماری در آکسفورد حرکت خود را آغاز کردند. گفته می‌شود یک کشیش انگلیسی این راهپیمایی سالانه را برای نخستین در سال 2004 انجام داده است.

وی در این باره گفت: من پس از دیدن تصاویر وحشتناک جنایات انجام شده در بصره و در شب عقب نشینی ارتش ایالات متحده از عراق در سال 2004، به سمت مسجد حرکت کردم و از امام جماعت آنجا خواستم اجازه دهد راهپیمایی را از کلیسا به سمت مسجد به راه بیاندازیم و پیام صلح را این گونه به هم برسانیم. یک سال بعد نیز  اجتماع یهودیان تصمیم گرفتند به ما بپیوندند.

وی افزود: این یک اقدام اجتماعی است که دوستی و اهمیت به اجتماعات مذهبی را در قلب خود جای داده است.

شرکت کنندگان در پیاده‌وری امسال در نقاط مختلفی به منظور دعا و سخنرانی توقف کردند.

پنی فاوست رئیس شورای مذاهب آکسفورد و از برگزارکنندگان این راهپیمایی میان ادیانی گفت: این رویداد به دلیل حملات تروریستی تلخ اخیر برگزار شده است. اجتماعات مذهبی در آکسفورد همیشه خیلی خوب با هم کنار آمده و احترام متقابل به عقاید هم می‌گذاشته‌اند و ما نیز در این پیاده‌وری قصد داریم همین دوستی و درک متقابل را به نمایش بگذاریم. 

وی افزود: در پیاده‌وری امسال کسانی را ملاقات کردیم که پیش از این با آن‌ها روبرو نشده بودیم. مردم حقیقتا احساس می‌کنند در جریان تهدیدات اخیر باید همبستگی‌شان را نشان دهند. پیاده روی یک جامعه کامل به وجود می‌آورد که از اجتماعات متفاوت و مختلفی تشکیل شده‌اند و بسیاری از این جوامع برای آکسفورد از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

این پیاده‌روی توسط کمیته «راهپیمایی دوستانه میان ادیانی» در آکسفورد و معتمدین مسجد مرکزی آکسفورد برنامه ریزی شده بود. پیاده‌روی از 6 صبح آغاز شده تا 5 بعد از ظهر ادامه داشت. و با شام میان ادیانی در ساعت 8 شب در مسجد خاتمه یافت. برگزارکنندگان این رویداد 1200 یورو کمک مالی خیریه جمع آوری کرده‌اند که بخشی از آن برای پیاده‌وری سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha