جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاری نمایشگاه آثار هنر اسلامی فراطبیعی در دانشگاه آکسفورد

حوزه/ موزه اشمولین در آکسفورد برای نخستین بار در سطحی گسترده، نمایشگاهی از آثار هنری اسلامی با بیش از یکصد شیء و اثر هنری تاریخی دیدنی و جذاب از کشورهای مختلف اسلامی برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، موزه اشمولین در دانشگاه آکسفورد انگلستان، با حمایت سازمان اعتماد برکات، اقدام به برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اسلامی با عنوان «قدرت و حفاظت: هنر اسلامی و فراطبیعی» نموده که در این نمایشگاه بیش از یکصد اشیاء و آثار هنری اسلامی دیدنی و جذاب تاریخی از کشورهای مختلفی چون مراکش تا چین به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه‌ که برای نخستین بار در این سطح گسترده و به منظور ارزیابی هنر فراطبیعی در دنیای اسلام برگزار می‌شود از تاریخ 20 اکتبر 2016 تا 15 ژانویه 2017 ادامه خواهد داشت.

علم طالع بینی، پیشگویی و تفأل در جوامع اسلامی نیز وجود داشته‌اند و مردم از ابزار مختلف برای محافظت خودشان در برابر حوادث و نیروهای بد فراطبیعی استفاده می‌کرده‌اند.  در این نمایشگاه اشیاء و آثاری هنری از  قرن دوازدهم تا قرن بیستم قرار داده شده‌اند که به منظور هدایت و حمایت در برابر رویدادهای چشمگیر تاریخ بشر به کار گرفته شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha