پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: با برگزاری کنسرت، سرباز برای امام زمان(عج)، تربیت نمی شود تا مرزها را از مرصاد به سوریه و از هویزه به یمن ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی، شب گذشته،  در جمع طلاب شرکت کننده در طرح ارتقایی تابستانه انصارالحجه(عج)، در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، اظهار داشت: طرح ارتقایی انصارالحجه(عج)  ثابت می کند که در امر تدریس و فراگیری علوم دینی در مدارس علمیه کشور تعطیلی وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: در زمانهای قدیم حوزه های علمیه در هیچ زمانی از سال تعطیلی نداشتند، مگر در مراسم های دینی و مذهبی، ولی اکنون تعطیلی های زیادی همانند تعطیلات نوروزی، تابستانی و.... که حالت فرنگی دارند، حوزه ها را درگیر خود کرده اند.

وی با تاکید بر این که در جهاد عملی و تحصیلی، توقف و تعطیلی ممنوع است، ابراز داشت: بنده از شما طلاب سئوالی دارم و آن اینکه آیا در علوم اجتهادی سواد شرط است یا خیر؟! یا سواد یک فضل و نردبان است؟ آیا رسول اعظم (ص) کسی که بر او وحی نازل شد، رسول امی بود یا رسول معلم؟!

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: کتاب نوشتن در امر اجتهاد خیلی شرط نیست. زیرا چشم ظاهر اصل نیست و آن چیزی که ارزش دارد، چشم باطن است. بر این اساس  علم و سواد واقعی مقدمه ای برای باقیات و صالحات است.

وی با توصیه طلاب به حفظ قرآن و انس با کلام الهی، افزود: برخی اعتقاد دارند که حفظ قرآن زیاد محتویات ندارد، حرف این عده از منتقدان تا حدی درست است، لذا باید معنا و تفسیر قرآن را نیز به خوبی فرا بگیریم. همچنین  دعاها را با تامل و تأنی بخوانیم و به مضمون آنها به دقت توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در بحث علم نصایح فراوانی دارند، گفت: حضرت می فرمایند از کسانی که در آرزوی به دست آوردن بهشت هستند، نباشید، زیرا بدون عمل نیک رسیدن به این خواسته خیالی بیش نیست.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر این که جامعه امروز، به روحانی به معنای واقعی کلمه نیاز دارد، تصریح کرد: جامعه امروز به روحانی صاحب نفس و عالم و عامل نیاز دارد تا بتواند مردم را در مسیر تکامل و دستیابی به سعادت قرار دهد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی بر اساس انفاس قدسی و معنوی امام خمینی(ره) و روحانیت شکل گرفت، افزود: خدایی ناکرده از آنهایی نباشیم که به ظاهر حرف بزرگان و علما را گوش می دهیم، ولی در خفا کار دیگری انجام می دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد:  با برگزاری کنسرت، سرباز برای  امام زمان(عج)، تربیت نمی شود تا مرزها را از مرصاد به سوریه و از هویزه به یمن ببرند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم ایران در دوران دفاع شاد بودند و نشاط معنوی داشتند، خاطرنشان کرد: در آن دوران غرورآفرین، مردم با معنویت مانوس بودند و از این اصل مهم فاصله نگرفته بودند.

این استاد حوزه در بخش پایانی سخنان خود به حمله موشکی سپاه به مراکز داعش در دیرالزور سوریه اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی امروز منادی حمایت از مظلومان و ستم دیدگان جهان است، لذا می طلبد که وحدت و آرامش در جامعه حاکم باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، ولایت فقیه را محور وحدت جامعه اسلامی خواند و  تاکید کرد:  اتحاد حول محور ولایت، ضامن بقای اسلام است است و دشمنان نمی توانند هیچ گزندی به انقلاب وارد کنند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با تاکید بر اینکه تفرقه جای پا را برای دشمنان در کشور باز می کند، ابراز داشت:  کسانی که در داخل به تفرقه افکنی هستند باید بدانند که دولت ها می آیند و می روند و آنچه ماندگار است، همان ولایت مطلقه فقیه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha