جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آیت عباسیان

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح مسجد محوری از نیمه های ماه مبارک رمضان کلید خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مسجد به عنوان کانونی با کاربردهای فراوان فعالیت داشته و بسیاری از امور مومنان در این مکان مقدس حل و فصل می گردید.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه تاکید کرد: برهمین اساس ما طرح مسجد محوری در کرمانشاه را نیمه های ماه مبارک رمضان امسال کلید زده ایم، البته این طرح با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه و نیز فعالان فرهنگی و دینی شهرمان عملیاتی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح باعث کاربردی تر شدن مساجد و ایجاد جنب و جوش بیشتر در این امکان مقدس می گردد، گفت: در این طرح کاربردی، متولیان فرهنگی و دینی به عنوان مرجع اصلی برای پاسخ به نیازهای دینی، قرآنی و فرهنگی نسل جوان جامعه خواهند بود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این طرح به توسعه کیفی و کمی در بحث های فرهنگی توجه خاصی خواهد شد، تاکید کرد: بی‌تردید حمایت مالی و اعتباری از حوزه نرم‌افزاری مساجد در ابعاد کلان، میانی و خُرد در راستای تحقق و اعتلای فرهنگ دینی در جامعه می‌تواند به عنوان سیاستی راهبردی و اثرگذار مدّنظر بوده و در تحکیم و تعمیق جایگاه مقدس و متعالی مساجد مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام عباسیان گفت: در این طرح ضمن بررسی و مطالعه وضعیت‌های استان با توجه‌ به مؤلفه‌های اصل آمایش سرزمینی و نیز برقراری تناسب منطقی بین بافت فرهنگی و دینی منطقه و برنامه‌های ابلاغی اقدام به اجرای کلیات این طرح  خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha