پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سعيد فراهانی فرد - پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم ، خواستار اهتمام ویژه به مساله آموزش کارآفرینی به فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی شد.

حجت الاسلام سعید فراهانی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی با مساله پیدا نکردن شغل مناسب مواجه هستند و همین امر نیز بر آمار بیکاران کشور می افزاید.

وی افزود: در عین این که دولت باید بسترهای ایجاد شغل برای این افراد را فراهم کند خود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز باید ساز و کاری طراحی کنند که وقتی دانشجویی از دانشگاه فراغت از تحصیل پیدا می کند ، بتواند در مسیر کارآفرینی حرکت کند و لازمه این امر هم قبل از هر چیز دادن آموزش لازم در این خصوص است.

این اقتصاددان حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: بی شک اگر در این مسیر حرکت کنیم، گام جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برداشته ایم و در ضمن از ظرفیت عظیم توان و نیروی علمی و فنی دانشجویان در جهت شکوفایی اقتصادی کشور بهره برده ایم.

وی در ادامه با اشاره به این که شعار سال مبنی بر تولید و اشتغال در سایه روحیه و عزم جهادی محقق می شود، گفت: افزایش و تقویت تولید ملی یکی از راهبردهای اصلی اشتغال زایی در کشور است که در این خصوص می بایست از توان و پتانسیل بالای دانشگاه ها به درستی استفاده شود.

حجت الاسلام فراهانی فرد بیان داشت: در شرایط کنونی می بایست جوانان را به سمت کارآفرینی سوق دهیم البته مسئولان هم باید بسترها و زمینه ها را در دانشگاه ها ایجاد کنند و نسل جوان را کارآفرین ، خلاق و ایده پرواز بار بیاورند.

وی در خاتمه با اشاره به لزوم ارتباط جدی تر واحدهای صنعتی و تولیدی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: تا زمانی که این ارتباط صوری و فرمایشی باشد، نه تولید بومی تقویت می شود و نه این که به معنای واقعی کلمه شاهد اشتغالزایی پایدار و مولد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha