سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار اعضای مؤسسه جهادی فرهنگی عباد قم با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی باید در میدان عمل پیاده سازی شود، گفت: متاسفانه واردات اجناس خارجی که تولید مشابه دارد، بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها را به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل کشانده و کسب و کار خوابیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز(19 تیرماه) در جلسه دیدار مسئولان اداره کل امور مالیاتی استان، گفت: بشر ناچار به زندگی اجتماعی است و با حفظ همه ارزش‌های شخصی و خصوصی نباید فراموش شود که اشخاص در دامن جامعه زندگی و فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه هر چه زمینه کار و تلاش و کوشش در جامعه بیشتر فراهم شود، مالیات بیشتری پرداخت خواهد شد، گفت: مسئله مالیات یک مسئله معقول و مشهور است، اما در صحنه میدانی این متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه  رسانه ها در مورد مالیات می گویند با آنچه که برخی  مسئولان در این زمینه گزارش می دهند، متفاوت است، افزود: اینکه می گوییم که مالیات جایگزین خام فروشی نفت شود و هر سال خام فروشی کم شود و از طریق مالیات، جامعه بچرخد، ایده خوبی است، اما در صحنه عمل متفاوت است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه واردات اجناس خارجی که تولید مشابه دارد، بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها را به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل کشانده و کسب و کار خوابیده است، گفت: طبق آنچه که رسانه ها می گویند و مردم هم در مصاحبه های خود بیان می کنند، در بازار رکود حاکم است و کسب و کار رونق ندارد، چطور می شود با این ضعف مدیریت آن وقت در آمد مالیات را جایگزین نفت کرد؟ نمی شود.

وی با بیان اینکه در بازار بیرجند می گویند که به ازای هر مغازه 16 خانوار مشتری دارند، درحالی که این باید طبق گفته بازاریان 400 خانوار باشد تا در آمدی داشته باشند، گفت: در این شرایط از کجا می شود، مالیات گرفت، اینها مشتری ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه از کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل چطور می توانید مالیات را جایگزین نفت کنید؟ اظهارداشت: برخی از سرمایه گذاران که سرمایه گذاری کردند، اما روند اداری برای آنها مشکلاتی ایجاد کرده و از طرفی هم بانک ها سرمایه شان را گرفته اند، چطور می توان مالیات گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ما شاهد گزارش هایی هستیم که عده ای دارند ورشکست می  شوند ، گفت: به این کیفیت که نمی شود، مالیات را جایگزین نفت و دیگر موارد کرد، باید راه های درآمد مردم حساب شده روشن و استاندارد شود و کارخانه ها راه بیفتد و از سرمایه گذاران حمایت شود تا آنها به درآمد برسند و بعد هم ما ایده جایگزینی مالیات به جای نفت را عملی کنیم.

وی با بیان اینکه طبق گفته رسانه ها، وزارتخانه ها و ادارات در مصرف‌گرایی گرفتار شده اند، گفت: وزارتخانه ها باید مصرف گرا نباشند تا بتوانند به مسائل جامعه برسند اما داد از مصرف وزارتخانه ها و مصوباتی که خرج های دولتی سر به فلک می زند در می آید، در این شرایط یک پولی بدست می آید، و آن وقت این پول سر از تبذیر و اسراف و ولخرجی در می آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید جاهای قوت مالیات را همه پشتیبانی کنیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم، گفت: افرادی که مالیات نمی دهند همان دانه درشت ها و افراد با حقوق های نجومی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه آنچه که از فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی بارها بیان شده است، و ایشان تاکید دارند که در مقابل دشمن خود را مقاوم کنیم، گفت: تمام متخصصین امر هم تاکید دارند که باید در برابر دشمن اقتصاد خود را مقاوم کنیم تا دشمن از ما قطع امید کند، این تنها لفظ نیست و در میدان باید عملی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha