پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی-اختتامیه نهمین اجلاس مجمع رادیو تلویزیون های اسلامی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که امروز صدای حق خواهی، نوع دوستی و توجه به دیگران از رسانه های جهان اسلام، صدایی است که در عالم مخاطب دارد، گفت: فطرت های بیدار و پاک عالمیان مشتری این صدای حق خواهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز در اختتامیه نهمین اجلاس مجمع رادیو تلویزیون های اسلامی، در مشهد گفت: امید است این اجلاس به برکت نام مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) منشا برکاتی برای رسانه ها در جهان اسلام، ارتباطات و مناسبات رادیو تلویزیون های اسلامی با دیگر رسانه های مستقل در جهان و منشا آگاهی بخشی و بیداری آفرینی و بیان زیبایی ها برای ملت های اسلامی و کره زمین باشد.

وی با بیان اینکه حقیقتا امروز بیان زیبایی ها از رسالت های مهم رسانه ها است و در کلام بلند صاحب این مضجع نورانی است که اگر مردم عالم کلام ما را می دانستند حتما پیروی از ما را دنبال می کردند، اظهار کرد: شأن رسانه ها و اصحاب رسانه آن است که زیبایی خداپرستی، وحدت  اتحاد، مقاومت و ایستادگی و دشمن شناسی و نیز زشتی کفر، تفرقه و جدایی، عقب نشینی و میدان دادن به دشمنان و بی بصیرتی را نشان دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که امروز در عالم رسانه هایی هستند که می خواهد فرهنگ انظلام و رسانه های هالیوودی را نشان دهند تا بگویند که عراقی، ایرانی، پاکستانی و... توانایی و اراده زندگی سعادتمند را ندارند و سرنوشت آنان پذیرش نظام سلطه و استکبار است، خاطر نشان کرد: امروز فرهنگ بی ارادگی در فیلم های هالیوود القا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که در نقطه مقابل آن فرهنگ و مکتب انتظار به ما می آموزد که می توانیم روی پای خودمان ایستاده و برابر استکبار جهانی با امید زندگی کنیم، تصریح کرد: سخن از آرمان شهر اسلامی از قدیم الایام وجود داشته و در وارسی فرهنگی غنی دینی نیز شاخصه های آرمان شهر اسلامی همچون عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت اجتماعی جلوه گر می باشد.

وی با بیان این که برای انسان آرمان شهری که زیربنای آن سخن امام رضا(ع) و اساس بر خداپرستی و اطاعت  و خشیت از او باشد مایه سعادت می گردد، بیان کرد: امروز همه باید بدانند که امر مقدسی جز ذات کبریایی در عالم وجود ندارد و تشکیل این اجلاس در روز آغازین با حضور بیش از 200 رسانه اثرگذار از 36 کشور جهان جای خود را باز کرده و اثرگذار واقع شده چراکه سخن از حق خواهی و نوع دوستی بیان کرده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز صدای حق خواهی، نوع دوستی و توجه به دیگران از رسانه های جهان اسلام، صدایی است که در عالم مخاطب دارد، گفت: فطرت های بیدار و پاک عالمیان مشتری این صدای حق خواهی است، اظهار کرد: فطرت پاک عدالت خواه، حق خواه و ضد ظلم  است و امروز یک فیلم، سریال و حتی یک خبری که سخن از واقعیت دارد می تواند دل ها را متوجه خود کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که تشکیل این اجلاس در کنار مضجع نورانی رمز ائتلاف و وحدت بوده و می تواند دل ها را به یکدیگر نزدیک کرده و راهبرد ها را شفاف و روشن کرده و تاکیتک ها را برای انجام کار به هم نزدیک تر کند، گفت: امروز اگر مشخص می شد که داعش و باقی این تکفیری ها دست ساخته استکبار و زور گویان است دیگر چنین وضعی ایجاد نمی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز داعش جنایات هولناکی را در جامعه اسلامی ایجاد کرده، یادآور شد: جنگ جهانی اول و دوم و اشغال هفتاد ساله فلسطین به سبب کنار گذاشتن خدا و پیگیری سیاست به دور از معنویت بوده و امام ما آموخت که سیاست توام با معنویت می تواند جامعه را به پیش ببرد که رسانه ها باید در راستای رفع شبهه های دین  و تبلیغ فرهنگ ایستادگی و مقاومت بکوشند و نگاه تقریبی به فرهنگ دین و اسلام رسالت همگان است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که جریان لیبرال دموکراسی غربی در عالم عمل و نظر آسیب های فراوانی دارد، تصریح کرد: امروز به جهان بشری می خواهیم معنویت هایی را معرفی کنیم که شما اصحاب رسانه و بصیرت آفرینان جهان اسلام که نقش بی بدیلی از جهت اثرگذاری دارید و باید ابعاد مدنیت را در راستای سعادتمندی جامعه بشری روشنگری کنید.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، دفاع از حق را یکی از رسالت های مهم در رسانه دانست و اظهار کرد: امروز رادیو و تلویزیون باید حق شناسی داشته باشد، زیرا این حق شناسی مخاطب و جاذبه ایجاد می کند و آمارهای دین و انقلاب نیز بیان می کند هر جا توجه به حقوق ملت ها باشد جاذبه ایجاد شده و اگر زشتی های همجنس گرایی ها و انحطاطات اخلاقی بیان شود جامعه به انحراف می رود.

وی در پایان گفت: اجتماع ارزشمند شما در نهمین اجلاس مجمع اتحادیه رادیو تلویزیون های جهان اسلام باید به یک هم اندیشی، همکاری، همراهی و حرکتی تبدیل شود که دارای سه ویژگی جذمیت علمی، عزم عملی و دوراندیشی و نگاه به آینده است و ما یقین داریم که آینده از آن متقین و صالحین می باشد و این همان وعده حق الهی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha