جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حقوق بشر

حوزه/ نشست تبیین و بررسی حقوق بشر آمریکایی و راه های مقابله با آن به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان قم و با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این نشست که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های اتاق اصناف قم برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که آمریکا در راس کشورهایی قرار دارد که ناقض حقوق بشر هستند، ابراز داشت: هر چند که دولتمردان آمریکایی همواره داعیه دفاع از حقوق بشر داشته و دارند؛ اما گذشته و سابقه آن ها و نیز عملکرد امروزشان نشان می دهد خود ناقض اصلی حقوق بشر هستند و در خفا و پنهان از دیگر ناقضان اصلی حقوق بشر حمایت عملی می کنند.

وی افزود: آمریکا نه فقط حقوق بشر بلکه حتی حقوق محیط زیست را هم نقض می کند به طوری که به پیمان های جهانی در زمینه محیط زیست نمی پیوندد و تنها منافع اقتصادی خود را در جهان دنبال می کند و نه نفع بشریت را.

دکتر میرخلیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران نیز در این همایش به بیان برخی از مصادیق حقوقی نقض حقوق بشر از سوی ایالات متحده آمریکا پرداخت و گفت: آنچه مسلم است، ما باید این موارد را به صورت علمی و دقیق به دنیا نشان دهیم، تا معلوم شود که چه کسی حقیقتاً ناقض حقوق بشر است و چه کسی طرفدار حقیقی و حامی آن به شمار می رود.

در ادامه این نشست پرسش و پاسخ با حضور اساتید و کارشناسان حقوقی در رابطه با موضوع نشست برگزار شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha