چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر میرخلیلی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در برهه حساس کنونی بیش از هر زمان دیگری لازم است که نسل جوان را با ماهیت واقعی حقوق بشر آمریکایی آشنا کرده و موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی این کشور را در دنیا تبیین نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر میرخلیلی طی سخنانی در نشست بررسی و تبیین ابعاد حقوق بشر آمریکایی و راه های مقابله با آن که به همت بسیج حقوقدانان در سالن همایش های اتاق اصناف قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی به این معناست که این کشور مستکبر به خود حق بدهد در هر نقطه ای از دنیا برای رسیدن به اهداف و منافع خود دست به هر جنایتی بزند و کسی هم جرات اعتراض به آن نداشته باشد.

وی با تاکید بر این که جنایت های بی شرمانه دهه 60 منافقین یکی از نتایج همین حقوق بشرآمریکایی است، گفت: در دهه 60 به خصوص اوایل آن به خاطر جنایت و ترورهای منافقین، بزرگانی از کشور ما همچون شهید رجایی و باهنر و شهید بهشتی و دیگران که سرمایه های بزرگی برای ایران اسلامی بودند ، به شهادت رسیدند و امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید مراقب باشیم که جای شهید و جلاد عوض نشود.

این استاد دانشگاه و حقوقدانان خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان کشور آن طور که باید و شاید نسبت به حقیقت حاکم بر دنیا و نقض حقوق بشر از سوی دولتمردان آمریکا مطلع نیستند و لذا در برهه حساس کنونی یکی از وظایف ما و رسانه های جمعی باید این باشد که نسل جوان را نسبت به حقوق بشر آمریکایی و حقیقت شوم آن مطلع کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور آمریکا بیش از 2 میلیون زندانی وجود دارد که از این حیث آمریکا صدرنشین است و حتی وضعیت آن قابل قیاس با کشور بسیار پرجمعیتی چون چین نیست.

میرخلیلی بیان داشت: آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در عرصه داخلی و بین المللی است و لذا ما به هیچ وجه نیاز به توصیه های حقوق بشری این کشور مستکبر نداریم چرا که در پناه آموزه های اسلامی ما دارای حقوق بشر اسلامی هستیم که بالاترین کرامت را برای نوع بشر قائل است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha