شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جشنواره فرهنگی اسلامی در ایالت اورگان برگزار می‌شود

حوزه/یک بنیاد آموزشی در ایالت اورگان، فردا قصد برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی اسلامی دارد که هدف آن‌ها آشناسازی جامعه غیرمسلمانان آمریکا با فرهنگ و سنت‌های اسلامی است..

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، یک بنیاد آموزشی در شهر تایگرد واقع در ایالت اورگان در آمریکا فردا 8 ژولای 2017، جشنواره بین المللی فرهنگی اسلامی پورتلند را  برگزار می‌کند. این جشنواره اسلامی فرصتی برای اعضای جامعه از جمله غیرمسلمانان آمریکا فراهم خواهد کرد تا آشنایی بهتری با فرهنگ اسلامی داشته باشند.

این جشنواره که به میزبانی بنیاد تحصیلی مسلمانان در تایگرد برگزار می‌شود از تمامی ساکنان منطقه دعوت می‌کند برای ایجاد درک بهتر از یکدیگر و ایجاد گفتمان میان فرهنگی، و همچنین لذت بردن از غذا و هنر اسلامی حضور به هم رسانند. از دیگر بانیان این طرح نهادهایی چون پلیس پورتلند، موسسه اعتماد فرهنگی اورگان، بنیاد پارک‌ها و تفریحات پورتلند و بعضی دیگر سازمان‌ها خواهند بود.
وجدی سعید، رئیس و بنیانگذار جشنواره در این باره به خبرنگاران گفت: بهترین راه شناخت یک جامعه اسلامی، با همدیگر آشنا شدن و ایجاد رابطه دوستی است. وقتی که ما با همدیگر دوست شویم، قادر خواهیم بود ارزش‌های یکدیگر را از نزدیک ببینیم. در غیر این صورت جاهل باقی خواهیم ماند. این مسئله درباره مسلمانان هم صحت دارد. همه ما کسانی که در این دنیا زندگی می‌کنیم باید همدیگر را بهتر بشناسیم.
رانیا ایوب سخنگوی این سازمان نیز گفت: این جشنواره فرصتی برای بزرگداشت تنوع جمعیتی و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های مشترک میان ملت‌ها و فرهنگ‌ها است و از همه مهم‌تر اینکه سدهای سوءتفاهمات و سوءبرداشت‌ها را فرو خواهد ریخت.
* ضعف سیستم آموزشی در آمریکا
وی افزود: به نظر شخصی من، یکی از دلایلی که سوءبرداشت‌های زیادی درباره مذاهب مختلف از جمله اسلام در آمریکا وجود دارد این است که سیستم آموزشی مدارس ایالات متحده فاقد اطلاعات درباره فرهنگ‌های مختلف است. و متاسفانه کودکان آمریکایی در یک سیستم آموزشی بزرگ می‌شوند که هیچ اطلاعاتی درباره دنیای خارج به آن‌ها نمی‌دهد. آن‌ها فقط آمریکا را می‌شناسند و حتی بخشی از تاریخ آمریکا نیز به دلایل مختلف برای آن‌ها به خوبی توضیح داده نمی‌شود.
ایوب در ادامه گفت: و به همین سبب نیز تنها کسانی که خودشان بخواهند و تلاش کنند می‌توانند به درک درست از جهان کنونی برسند. وگرنه از این حقیقت که پیروان سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت در دوره‌ای از تاریخ مثلا در اسپانیا با صلح و مدارا در کنار هم زندگی می‌کردند مطلع نمی‌شوند.
طبق آخرین آمارها جمعیت مسلمانان ایالت اورگان 25 هزار نفر می‌باشد که اکثریت آن‌ها در منطقه پورتلند زندگی می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha