جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوجوانان آمریکا گفتمان میان ادیانی در مسجد  برگزار کردند

حوزه/نوجوانان یک اردوگاه تابستانی میان ادیانی، نشستی با حضور مسلمانان و غیرمسلمانان نیوهمپشایر برگزار کرده که شامل جلسه پرسش و پاسخ، گفتمان و نهار می‌شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از concordmonitor، روز جمعه نشست میان ادیانی با میزبانی اعضای انجمن «کودکان صلح» در مسجد شهر کنکورد واقع در ایالت نیوهمپشایر در آمریکا برگزار شد.

در این نشست نوجوانان و جوانان عضو انجمن «کودکان صلح» میزبان گفتمان میان ادیانی و نهار با حضور مسلمانان و غیرمسلمانان بودند. این مراسم شامل جلسه پرسش و پاسخ با حضور اعضای مسجد نیز می‌شد.

نوجوانان کلاس ششمی و هفتمی از سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت، درحالی این مراسم را برگزار می‌کردند که پیش از آن در اردوگاه‌های تابستانی به طور تمرینی در جلسات میان ادیانی حضور پیدا کرده بودند.

جف ماندل مدیر برنامه این سازمان در نیوهمپشایر و ورمونت گفت: ما قصدداشتیم با برگزاری این نشست میان ادیانی به نوجوانان شرکت کننده در اردوگاه تابستانی کمک کنیم پذیرش بهتری از جامعه پیرامونشان داشته باشند. ما از دین برای آگاه سازی مردم استفاده می‌کنیم و می‌خواهیم نه تنها مدارا و پذیرش مذهبی ایجاد کنیم بلکه به دنبال انسجام اجتماعی هستیم.

وی افزود: وقتی مردم بیشتر راجع به همدیگر بدانند، در نتیجه گرایش بیشتری برای اهمیت دادن به همدیگر خواهند داشت.

اردوگاه تابستانی امسال کودکان صلح متشکل از دانش آموزان ادیان مختلف بود و در آن یک گروه از نوجوانان متشکل از 5 مسلمان، 4 مسیحی و 3 یهودی، در این برنامه تابستانی حضور داشته و در سفرهای متعدد تابستانی از مصاحبت یکدیگر بهره‌مند شدند.

کیت یکی از نوجوانان اردوگاه تابستانی می‌گوید: من به این گروه پیوستم زیرا می‌خواستم درباره دیگر ادیان بیشتر بدانم.

وارن سامرز یکی از مشاورین اردوگاه تابستانی می‌گوید: به تصور من، به این شیوه گفتمانی میان نسل جوان ایجاد شد تا بتوانند فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و سنت‌های مختلف را به اشتراک بگذارند.

وی افزود: آن‌ها به این طریق توانستند رابطه دوستی میان خودشان ایجاد کرده و شباهت‌های زیادی را میان هم پیدا کرده و درک درستی از آن پیدا کنند.

محمد غزنوی یکی از داوطلبان سازمان کودکان صلح نیز می‌گوید: درک ادیان و فرهنگ‌های مختلف، راه حل کلیدی برای مرور فضای سیاسی کنونی است. این مسئله به ویژه اکنون و با ارتقاء جو نفرت در جامعه آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha