یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کمیته امداد

حوزه/ رئیس روابط عمومی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی از مبلغان دینی این استان خواست کمیته امداد را در اجرای طرح «هر خانه مهر، یک صندوق مهربانی» یاری کنند.

بهروز شریف رئیس روابط عمومی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح «هر خانه مهر، یک صندوق مهربانی» را با هدف گسترش صندوق های صدقات خانگی اجرا می کند که مردم خیر استان برای دریافت صندوق صدقات خانگی عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۱۲۷۴ ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۶ میلیارد ریال صدقه در استان جمع آوری شده است، تصریح کرد: صدقات جمع آوری شده در سرفصل های درمانی، جهیزیه، وام کارگشایی، اشتغال، عمران و مسکن مددجویی، امور فرهنگی و آموزش هزینه شده است.

شریف با اشاره به اینکه صدقات مردمی در همان محل جمع آوری شده و برای رفع مشکلات نیازمندان آن منطقه هزینه می‌شود، تاکید کرد: افزایش کمک ها ناشی از اعتماد مردم و خیران به کمیته امداد بوده و روند رسیدگی به امور نیازمندان را سرعت بخشیده است.

رئیس روابط عمومی کمیته امداد استان با تقدیر از کمک مردم و خیران به نیازمندان ،خاطرنشان کرد: ۳۴۵ هزار خانوار در استان مشترک صندوق صدقات کوچک کمیته امداد هستند که با صدقات خود بخش بزرگی از مشکلات نیازمندان را بر طرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ صندوق های کوچک صدقات در استان آذربایجان شرقی ۳۴ درصد است، خاطرنشان کرد: ۳۶۳ هزار صندوق صدقه کوچک، متوسط و بزرگ در سطح معابر و منازل وجود دارد و مردم استان آذربایجان شرقی در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن شش درصد افزایش داشته است.

شریف در پایان از حوزویان استان آذربایجان شرقی و مبلغان دینی خواست تا با تبلیغ این سنت حسنه و ترویج مردم نسبت به مشارکت در این طرح، کمیته امداد امام خمینی(ره) را در اجرای هر چه بهتر این طرح یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha