چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، طلاب علوم دینی را سربازان امام زمان(عج) دانست و بر ضرورت رعایت زی طلبگی تاکید کرد و گفت: جامعه امروز به طلاب انقلابی و باسواد نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، امروز در مراسم میثاق طلبگی که با حضور طلاب جدیدالورود استان در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه دو هدف را دنبال می کنند، تصریح کرد: علم و معنویت دو هدف و خط قرمز حوزه های علمیه است که اگر طلاب به این مهم دست پیدا کنند آینده روشنی پیش رو خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: علم و تقوا در درون انسان هاست و در آسمان و دریا و کوه ها نباید به دنبال آن بود بلکه فرد برای کسب آن باید شبانه روز در تلاش باشد. 

وی همچنین با مهم برشمردن جایگاه طلاب عنوان کرد: طلاب علوم دینی از سربازان امام زمان(عج) هستند و ایران تولید کننده قال الصادق است و این افتخار بزرگی برای ایرانیان به شمار می رود.  

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری در پایان بر ضرورت رعایت زی طلبگی تاکید کرد و ابراز داشت: زی طلبگی، درون طلاب را نشان می دهد که با اخلاق و رفتار نمونه، الگویی برای جامعه باشند و از جهت شخصیت و نقش اجتماعی خاص طلبگی نیز لازم است در جلوه‏ های ظاهری خود هنجارهایی را مراعات کنند.

ضرورت تربیت طلاب باسواد

حجت الاسلام علی ناصری، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز نیز در این مراسم گفت: شخصیت های بزرگ حوزوی در طول تاریخ در این مکتب تربیت شدند که در رأس آن ها نام امام خمینی(ره) می باشد که نام ایشان بر زبان دوستان و دشمنان جاری است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز افزود: امام خمینی(ره) در عصری که گفته می شد تنها باید به شرق یا غرب وابسته بود نام اسلام را در دنیا زنده کرد.

حجت الاسلام ناصری در ادامه ضمن توصیه به طلاب جدیدالورود عنوان کرد: برنامه ریزی دقیق طلاب جهت پیشرفت تحصیلی در کسب علوم دینی ضروری است، جوانی بهترین فرصت عمر انسان است.

امام جمعه خسرو شهر با اشاره به اینکه طلاب باید راحت طلبی را کنار بگذارند، تصریح کرد: تحمل سختی ها یکی از علل موفقیت طلبه است و باید با برنامه ریزی درست در طی شبانه روز در کسب دروس دینی تلاش کنند.

مدیر مدرسه حضرت ولی عصر(عج) تبریز تاکید کرد: با توجه به شبهات مطرح شده علیه اسلام و تشیع و بروز عرفان های کاذب به طلاب باسواد بسیاری در نظام جمهور اسلامی ایران نیازمندیم.


انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بصیر IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    0 0
    نصر من الله و فتح قریب به لطف خداوند متعال کوشش ها و مجاهدتهای طلاب انقلابی و دلسوز حوزه علمیه استان به بار نشسته و برکناری آقای انتظاری مدیر فعلی حوزه علمیه استان قطعی گردیده است.امید واریم در انتخاب مدیریت بعدی حوزه استان توجه مضاعفی صورت گیرد تا شاهد مشکلات چند سال اخیر در حوزه علمیه استان نبوده و آثار مخرب کوتاهی های مشارالیه در وضعیت فعلی حوزه علمیه استان به زودی برطرف گردد.