پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روشن تن

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از برگزاری دوره «میثاق طلبگی» با شرکت داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی و شفاهی ورود به حوزه این استان خبر داد.

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن، معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز با اعلام این خبر ابراز داشت: دوره اخلاقی «میثاق طلبگی» برای متقاضیان ورود به حوزه علمیه استان در سال تحصیلی جدید از ۲۰ تیر در شهر تبریز برگزار می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی زیر نظر اساتید مجرب اخلاق و تهذیب با ارائه مشاوره، در سر فصل‌ های گوناگون برگزار می‌ شود، ادامه داد: تبیین راه و رسم طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه و برگزاری دوره‌های اخلاق برای طلاب از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی اخلاقی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طرح میثاق طلبگی در راستای آشنایی این افراد با حوزه و طلبگی و محک زدن خود جهت ورود به این فضا است، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه‌ های تربیتی، درس اخلاق و... را از جمله برنامه‌ های این دوره آموزشی برشمرد.

حجت الاسلام روشن تن با بیان اینکه در دوره آموزشی اخلاقی «میثاق طلبگی» متقاضیان ورود به حوزه با سیمای کلی حوزه و رسالت‌ های آن آشنا خواهند شد، تصریح کرد: در این مرحله افراد مومن، ولایی و علاقمند به طلبگی پالایش و جذب مدارس علمیه استان خواهند شد.

وی آشنایی متقاضیان ورود به حوزه با برنامه‌ ها، بایدها و نبایدهای آن را از جمله اهداف برگزاری دوره توجیهی تربیتی طلاب جدیدالورود به حوزه برشمرد و گفت: طلاب پس از برگزاری این دوره با بصیرت و آگاهی و دارای شناختی نسبتا کافی وارد حوزه می ‌شوند.

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه این دوره 20 تیر برگزار می شود، عنوان کرد: ۳۰۰ نفر از طلاب جدیدالورود استان آذربایجان شرقی در این دوره شرکت خواهند کرد که مراسم افتتاحیه آن روز سه شنبه هفته جاری با سخنرانی حجت الاسلام انتظاری مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha