جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمدی

حوزه/ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیون، مساله عفاف و حجاب را جزو موارد حیثیتی نظام اسلامی عنوان کرد و رعایت آن را باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانست.

حجت الاسلام قهرمان احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، عفاف و حجاب را موضوع حساس و کلیدی حقوق شهروندی در عصر کنونی دانست و اظهار داشت: بزرگترین ماموریت تاریخی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و به زعم آن ملت شریف ایران در برپایی انقلاب بزرگ جمهوری اسلامی، حاکمیت احکام الهی و دین در جامعه بود، بنابراین ماموریت ما هم فراهم کردن زمینه برای حاکمیت احکام الهی و به دنبال آن امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ عفاف وحجاب و صیانت از حقوق شهروندی است، چون این اصول ضروری و اصلی دین به حساب می آیند.

وی تاکید کرد: این سه فریضه تعطیل بردار نیست چنانکه راهنمایی و هدایت انسان ها به هیچ عنوان تعطیل بردار نیست، در دین داریم که انسان تا وقتی که علایم حیاتی دارد نماز به هیچ عنوان نباید فراموش شود فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز چنین است منتها این عمل باید به ترتیب مراتب و با رعایت یک سری اصول انجام پذیرد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیون بر ضرورت توجه ویژه در انجام امور فرهنگی تاکید کرد و ابراز داشت: انجام امور فرهنگی باید، اصل قرار بگیرد نه به عنوان مسایل حاشیه و در کنار امورات دیگر و مسئولین باید این امر را مدنظر داشته باشند.

امام جمعه شهرستان هریس با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف جز موارد حیثیتی این نظام است، تصریح کرد: امروزه بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله فروپاشی خانواده ها با رعایت نکردن این مسئله پیش می آید که با رعایت عفاف که یک امر درونی است و در کنار آن حجاب که مربوط به ظواهر می شود، جلوی بسیاری از این آسیب ها گرفته می شود.

حجت الاسلام احمدی در پایان گفت: زنان شاید از نگاه آماری ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند، ولی از لحاظ تاثیرگذاری صدرصد جامعه هستند، چرا که نقش های مادری، همسری، خواهری و فرزندی دارند که نقش های حساس و اثر گذار بر روی ۵۰ درصد دیگر جامعه است و تعلیم و تربیت صحیح این قشر کمک بسیاری در سلامتی جامعه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha