جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنفرانس

حوزه/ دبیر علمی نخستین کنفرانس بین المللی ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی گفت: تاکنون از ۱۷ ملیت برای حضور در کنفرانس ثبت نام داشته ایم و از ۱۳ ملیت به ۶ زبان مقالات علمی را دریافت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، عابدین سیاحت در نخستین پیش نشست این کنفرانس بین المللی در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه های دولتی و برخی دستگاههای حوزوی استان قم، اظهارداشت: اولین کنفرانس ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش‌های دینی از سوی دانشگاه مجازی جامعه المصطفی(ص) از یک سال و نیم قبل طراحی و برنامه‌ریزی و طرح آن به مدیریت این نهاد ارایه و بعد از تایید فعالیت‌های آن از جمله ایجاد دبیرخانه و کارهای مقدماتی شروع شد.

وی بیان اینکه دانشگاه مجازی هفت دانشکده دارد و از ۹۰ ملیت به صورت مجازی در رشته‌های مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند بیان کرد: همین ظرفیت سبب شد تا به سمت برگزاری چنین همایشی پیش برویم و با فراخوان اعلام شده تاکنون ۷۰ مقاله به صورت مجازی و ۲۰ مقاله نیز به صورت دست‌نویس در اختیار دبیرخانه همایش قرار گرفته است تا در سامانه بارگذاری شود.

سیاحت با بیان اینکه دروس دانشگاه مجازی در هفت زبان پرمخاطب دنیا یعنی عربی، فارسی، انگلیسی، آذری، استانبولی، اردو و فرانسوی ارایه می‌شود، بیان داشت: براین اساس، کنفرانس ظرفیت‌شناسی فضای مجازی نیز به هفت زبان مذکور ارایه مقاله دارد البته کنفرانس به دو زبان فراسی و عربی برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) به تمدید مهلت ارسال مقاله به کنفرانس اشاره و عنوان کرد: مهلت ارسال مقاله به کنفرانس تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری تمدید شده است.

سیاحت اظهارداشت: علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا ۱۵ مرداد ماه و اصل مقالات را تا ۳۰ شهریورماه سال جاری به هفت زبان یادشده به دبیرخانه این کنفرانس از طریق رایانامه  icm@ou.miu.ac.ir ارسال کنند و یا با شماره ۰۲۵۳۲۱۱۴۱۷۷ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه عنوان کنفرانس ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش‌های دینی است بیان کرد: با توجه به گستره بین‌المللی این کنفرانس تلاش شده تا آموزش های عام دینی و نه دینی خاص مد نظر باشد.

استاد دانشگاه مجازی المصطفی با بیان اینکه در مدتی که فراخوان کنفرانس اعلان شده است تاکنون از ۱۷ ملیت و به شش زبان مقاله برای کنفرانس ارایه شده است، گفت: سامانه کنفرانس به سه زبان طراحی شده است و تمامی کارهای داوری و ارزیابی و اطلاع‌رسانی از نتیجه کار صاحبان مقالات که آیا آثار آنان پذیرفته شده است یا نه از طریق فضای مجازی و این سامانه صورت می‌گیرد.

دبیر علمی این کنفرانس بین المللی ادامه داد: کانال اطلاع‌رسانی این همایش نیز به زبان‌های عربی و فارسی راه‌اندازی شده و تبلیغات متعددی نیز در فضایی مجازی و به خصوص فیس بوک داشته ایم همچنین با رایزنی با نشریات بین‌المللی و پایگاه‌های استنادی از جمله پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قرار است نمایه مقالات برتر در کنفرانس در این پایگاه‌ها قرار گیرد.

وی از همکاری دانشگاه‌های برخی کشورها مانند لهستان، چک و اتریش در برپایی این کنفرانس خبر داد و افزود: اولین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش‌های دینی روزهای ۲۷ و ۲۸ مهرماه سال جاری با حضور مقامات ملی در سطح وزرا و یا اعضای شورای عالی فضای مجازی در قم برگزار خواهد شد.

سیاحت بیان کرد: دبیرخانه این کنفرانس تشکیل شده و مبنایی برای کارهای جدیدتر در سال‌های بعد در این عرصه خواهد بود.

همچنین نمایندگان برخی نهادهای اجرایی مشارکت‌کننده در برپایی این کنفرانس در سخنانی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای برپایی این کنفرانس با توجه به گستره بین‌المللی و اهمیت فضای مجازی تاکید کردند.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha