پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش ملی عفاف و حجاب در بیمارستان ها

حوزه/ همایش ملی «عفاف و حجاب در بیمارستان ها و مراکز درمانی»، فردا چهارشنبه ۲۱ تیرماه، با حضور صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی، در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجاب از جمله موضوعاتی است که انسان ها از آغاز پیدایش، با آن به صورت غریزی و فطری ارتباط داشته‌اند و آن را برای سهولت زندگی کردن پذیرفته‌اند.

خداوند در کتاب های آسمانی نیز تاکید فراوانی بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان ها را در مقاطع مختلف زمانی نسبت به فواید رعایت عفاف و حجاب آگاه داشته است.

در دین اسلام و کتاب آسمانی ما مسلمانان نیز این مسئله بسیار مورد تاکید قرار گرفته و آیات متعددی در اهمیت این واجب الهی نازل شده و ائمه معصومین(ع) هم آن را از جمله مسائل مهم دین بیان کرده‌اند.

با توجه به اینکه دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته‌اند از سال های بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.

بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) با ارائه طرح برگزاری همایش ملی «عفاف و حجاب در بیمارستان ها و مراکز درمانی» این موضوع را از سال گذشته در دستور کار خود قرار داد و با همکاری علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی(نمایندگی تهران) فراخوان مقالات را اعلام و تاکنون بیش از 170 مقاله برای اولین بار در کشور با موضوع «عفاف و حجاب در بیمارستان ها و مراکز درمانی» در سامانه همایش به آدرس Efaf-khatam.ir به ثبت رسید. همچنین چهار نشست علمی را نیز در شهرهای قم، مشهد و تهران برگزار کرد.

 برپایه این گزارش، همایش ملی «عفاف و حجاب در بیمارستان ها و مراکز درمانی»، فردا چهارشنبه 21 تیرماه، با حضور صاحب نظران علمی، دانشگاهی و فرهنگی جامعه پزشکی و حوزه علمیه تهران، در سالن اجتماعات معاونت بهداشت و توانبخشی جمعیت هلال احمر  کشور واقع در تهران، بالاتر از میرداماد، خیابان یاسمی، جنب بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha