چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سعید بهمنی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار بهره گیری از همه ظرفیت های هنری و رسانه ای کشور در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید بهمنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب ابراز داشت: در دنیای امروز رسانه و هنر ابزارهای مهم در رساندن پیام و ترویج مباحث فرهنگی هستند و لذا باید از همه ظرفیت های موجود در آن ها در راستای تبیین و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: به خصوص رسانه های جمعی و در راس آن ها رسانه ملی با انبوه مخاطب میلیونی خود ، رسالت بسیار مهمی برعهده دارند و می بایست با تولیدات فاخر ، ارزشمند و البته تاثیر گذار در راستای نشر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اهتمام بورزند.

این محقق و پژوهشگر قرآنی با بیان این که امروز دشمن یکی از اهداف اصلی اش در تهاجم فرهنگی ناظر به مقوله عفاف و حجاب و خدشه به آن است، گفت: ما امروز باید نسل جدید را با چرایی ضرورت و وجوب حجاب به عنوان یک دستور الهی و قرآنی آشنا کنیم و برکات و حکمت های رعایت حجاب و تقویت عفت در جامعه را به این نسل با زبان روز و برپایه منطق و استدلال بیان نماییم.

وی اضافه کرد: البته ما در این رابطه به شدت نیازمند فرهنگ سازی دقیق و منسجم هستیم، چرا که برنامه های صرفاً شعاری و برگزاری همایش ، ما را به هدف و مقصود اصلی مان نمی رساند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha