جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 فضای مجازی

حوزه/ کارشناس فضای مجازی و خانواده در استان یزد، گفت: متاسفانه روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۴۰ دقیقه از زمان ایرانی ها در فضای مجازی سپری می‌شود و این درحالی است که میانگین جهانی حدود نیم ساعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام مهدی عسکری، صبح امروز در جمع بسیج اصناف استان یزد، با اشاره به اهداف جنگ دشمن در استحاله انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دشمن از طریق تلفن هوشمند و ماهواره به‌عنوان ابزاری برای جنگ نرم و تخریب خانواده بهره می برد.

کارشناس فضای مجازی و خانواده در ادامه افزود: خسارت کم، پوشیده بودن و وسیع بودن گستره نتایج جنگ نرم نسبت به جنگ سخت، دشمن را به گرایش این نوع جنگ ترغیب کرده است.

وی، تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه و بهره مندی به دانش های نظامی را از دیگر عوامل گرایش دشمن به جنگ نرم دانست و اظهار داشت: کاهش امکان مقابله، درصد موفقیت بالا، حداقل تبعات روانی برای مهاجم و تفرقه انگیزی از دیگر دلایل جنگ نرم علیه انقلاب و مردم می باشد.

حجت‌الاسلام عسکری با بیان این که ایجاد تغییر در فرهنگ، اعتقادات، باورها، رفتار و ساختار سیاسی را از مهم ترین اهداف جنگ نرم است، افزود: بهترین ابزار دشمن برای جنگ نرم، تلفن همراه هوشمند و ماهواره است.

وی با اذعان به اینکه مردم ایران نسبت به دیگر نقاط دنیا مجازی ترند، داشتن ۴۵ میلیون کاربر شبکه های مجازی، وجود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند، عضویت ۷۲درصد جوانان زیر سی سال در یکی از شبکه های مجازی و بهره مندی ۵۳ درصد مردم ایران به طور کلی به شبکه های مجازی را دلیل این ادعا دانست.

کارشناس فضای مجازی و خانواده، جایگزینی عشق های مجازی، اتلاف وقت، نابودی خانواده ها و خطر امواج الکترومغناطیسی را به‌عنوان آسیب های فضای مجازی بیان کرد.

حجت‌الاسلام عسکری در پایان تصریح کرد: متاسفانه روزانه بین 300 تا 540 دقیقه از زمان ایرانی ها در فضای مجازی سپری می‌شود و این درحالی است که میانگین جهانی حدود نیم ساعت است.

انتهای پیام/313/23 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha