پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت به روز بودن حوزه و روحانیت تاکید کرد و گفت: با ورود علم و تکنولوژی طلاب و روحانیون باید از علم روز و تکنولوژی برای تبلیغ اسلام و صدور آن به نقاط مختلف جهان استفاده کنند و با ترجمه قرآن و نهج البلاغه به زبان‌های خارجی، زمینه گسترش اسلام را بیشتر فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم آغاز شروع دوره میثاق طلبگی که در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی(ص) برگزارشد گفت: مبارزه با نفس جهاد اکبر است  و طلاب باید بسیار بیشتر از سایر مردم به این مسأله توجه داشته باشند، امام راحل در این باره فرمودند «شما طلاب در مبارزه با نفس وظایف سنگینی همچون تهذیب، تزکیه و تطهیر را بر عهده دارید تا بتوانید عالمانی با اخلاق و با تقوا شوید صرف یاد گرفتن چند کلمه یا اصطلاح برای شما کافی نیست، اگر اخلاق و تقوا نداشته باشید سبب انحراف و گمراهی مردم خواهید شد».

وی با بیان این که انسان عالم، جامعه را به راه راست هدایت می‌کند و مردم را نجات می‌دهد، ولی عابد فقط خودش را نجات می‌دهد مردم دنبال طالب علم هستند، افزود: اگر حوزه‌های علمیه نبودند، امروز حرفی از حدیث ثقلین وجود نداشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که رسالت مهم تبلیغ دین و اطلاع رسانی به وسیله پرورش یافتگان مکتب پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در حوزه‌های علمیه صورت می گیرد،  بیان داشت: امروز همه مسلمانان عالم می‌دانند که قرآن و اهل بیت (ع) میراث پیامبراسلام (ص) است که این موضوع از برکات وجودی حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: هم اکنون کشورهای جهان اسلام برای مقابله با ظلم، نفوذ کفار و استکبار از مرجعیت حوزه‌های علمیه الگو گرفته‌اند و خاستگاه حمایت از مستضعفان عالم حوزه علمیه و علمای دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه بر ضرورت به روز بودن حوزه و روحانیت تاکید کرد و گفت: با ورود علم و تکنولوژی طلاب و روحانیون باید از علم روز و تکنولوژی برای تبلیغ اسلام و صدور آن به نقاط مختلف جهان استفاده کنند و با ترجمه قرآن و نهج البلاغه به زبان‌های خارجی، زمینه گسترش اسلام را بیشتر فراهم کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه به اهداف اجرای طرح میثاق طلبگی اشاره کرد و بیان داشت: مهم ترین هدف این طرح آشنایی متقاضیان با فضای حوزه و برنامه های آن است و از سوی دیگر شناخت مسؤولان نیز در این دوره ها از متقاضیان بیشتر خواهد شد. همچنین تصحیح انگیزه ها و حضور اساتید اخلاق در مدارس و آشنایی متقاضیان با اساتید سومین علت برگزاری این دوره است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha