پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دومین نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: تامین محتوای دینی کتب درسی دانش آموزان، وظیفه حوزه علمیه است و باید به صورت تخصصی وارد این عرصه شود و به تدوین مطالب بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران، در نشست ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه باید به سمت کارهای زیرساختی و اساسی حرکت کنیم، گفت: اگر بخواهیم در آموزش و پرورش نظام تربیتی دینی ایجاد شود، باید محتوای آموزش را در مقاطع مختلف و حتی دانشگاه به صورت دینی درآوریم.

وی با بیان این که تامین محتوای دینی وظیفه حوزه علمیه است، افزود: حوزه متولی مباحث عمیق دینی بوده و محتوا باید به صورت تخصصی تدوین شود، لذا برای حل این موضوع، رشته‌ها و گرایش‌های رسمی حلال مشکلات نیست و باید حوزه با تربیت فضلای کارآمد و توانمند، به یاری آموزش و پرورش بشتابد.

معاون فرهنگی تبلیغ حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر ضرورت کادرسازی عرصه تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شهیدان بهشتی و باهنر در تدوین کتاب‌ها نقش داشتند و در دوران پس از پیروزی انقلاب نیز اگر چه اشخاص حوزوی وارد تدوین کتاب‌های درسی شده‌اند، ولی حوزه علمیه به این زمینه ورود پیدا نکرده است. بر این اساس باید گرایش‌هایی در این راستا در حوزه ایجاد  و زیرساخت‌ها تقویت شود.

عملیاتی سازی سند تحول بنیادین نیازمند یاری حوزه است

مددی، مشاور محتوایی برنامه‌های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، نیز در این نشست گفت: آنچه نظام اسلامی می‌خواهد در تربیت اسلامی اجرایی کند، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آورده شده است.

وی با بیان این که مبانی سند تحول برای هر دو سازمان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است، افزود: حوزه علمیه باید در عرصه تبیین و عملیاتی سازی این سند ورود کند.

مددی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به دنبال تدوین و ترویج علوم دینی هستند، بر این اساس باید به کمک آموزش و پرورش بیاید، چرا که در دریافت صحیح سند تحول و به کار بستن آن، همچنین در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی با مشکل روبرو هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha