جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام صادق(ع)

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در هفت امامزاده شاخص استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد، اظهار داشت: هم‌زمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع( مراسم عزاداری و مداحی در 7 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در هفت امامزاده شاخص استان با برپایی برنامه‌هایی همانند سخنرانی، مداحی، خواندن ادعیه وارده و غیره انجام می‌شود.

این مسئول بابیان اینکه محوری‌ترین این مراسم در امامزاده سید عباس بجنورد برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مراسم در امامزاده بجنورد در روز شهادت، شب شهادت و  با شام غریبان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد با بیان اینکه مراسم شهادت بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود، گفت: مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در 2 امامزاده شاخص اسفراین، امامزاده جعفر کوشکی و امامزاده سید جعفر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین این مراسم در  امامزاده محمود برگرد فاروج با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین وردی زاده برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان این که این مراسم در گرمه در امامزاده فخرالدین ایور برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ‌زاده سخنرانی  می‌کند.

وی با بیان این که مراسم شهادت در امامزاده حمزه رضا شیروان نیز برگزار می‌شود اظهار داشت: همچنین این مراسم در مانه و سملقان، در امامزاده ابراهیم روستای انصار با سخنرانی ایوبی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد خاطرنشان کرد: در این مراسم‌ها که با سخنرانی خطبا و همچنین مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌البیت(ع) برگزار می‌شود، سخنرانان و مداحان به تبیین مناقب امام ششم شیعیان و مداحی در رثای آن امام بزرگوار می‌پردازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha