پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به ۳ راه برای رسیدن به تقوا و پرهیزگاری از منظر امام صادق(ع) گفت: امام جعفر صادق(ع) خطاب به مسلمانان امر کرده که سه راه برای رسیدن به تقوا و پرهیزگاری وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به این که امام صادق(ع) می‌فرمایند سه راه برای رسیدن به تقوا و پرهیزگاری وجود دارد، اظهار داشت: نخستین راه آن اطاعت خدا، دومین راه ذکر و تسبیح مداوم خداوند متعال و شکر نعمات الهی سومین راه رسیدن به تقوا و پرهیزگاری است.

وی با اشاره به شخصیت والای امام صادق (ع) به‌عنوان رئیس و معلم مکتب شیعیان، افزود: 12 امام را نور واحد می‌دانیم، اما بعضی از امامان در شرایط تاریخی ویژه‌ای قرارگرفته بودند که امام جعفر صادق(ع) از این شرایط بهره‌مند شده و زمان بیشتری را در اداره امور جامعه خویش سپری کردند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: گام‌های بزرگ امام صادق در راستای نهادینه کردن مکتب شیعه برداشت و در کنار امام محمدباقر(ع) که مؤسس مکتب شیعه نام دارد، به تربیت شاگرد و تقویت علم بشر پرداخت.

وی با اشاره به نقش مهم امام جعفر صادق(ع) در تقویت و ارتقا دانش بشر اظهار داشت: نخستین اقدام ایشان، تقویت و گسترش دانش بشر و شاگرد پروری در حوزه‌های شیمی، علم کلام، فقه و علم اخلاق بوده است بوده است که به‌عنوان‌مثال می‌توان به شاگردانی همچون هشام ابن حکم و جابر ابن حیان اشاره کرد که تربیت‌شده امام جعفر صادق(ع) بوده‌اند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: پنجشنبه همین هفته سالروز شهادت امام صادق (ع)، رئیس مذهب شیعه است، امام صادق(ع) در طول زندگی خود، بزرگ‌ترین خدمت را به اسلام راستین و مکتب نورانی اسلام، از طریق اهل‌بیت انجام دادند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: حوادثی بعد از رسول خدا اتفاق افتاد و از بین امامان تنها امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فرصتی پیدا کردند تا کادر سازی کنند. اگر فعالیت‌های این دو امام نبود، مکتب اهل‌بیت(ع) و نگاه آن‌ها به اسلام ترویج نمی‌یافت.

وی خاطرنشان کرد: زندگی آن امام بزرگوار سرشار از افتخارات و طاغوت زدایی و نشان دادن چهره اسلام ناب محمدی به سراسر جهان نمونه‌ای از این افتخارات است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha