پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 420505
۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
امام صادق علیه السلام

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تعلیم و تربیت تعداد زیادی شاگرد در مکتب امام صادق (ع)، گفت: دین مبین اسلام و مکتب حیات‌بخش تشیع مدیون امام جعفر صادق(ع) است.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) با اشاره به اینکه این امام بزرگوار شاگردان بسیاری را در مکتب خود پرورش داد که از نظر علمی و اخلاقی در سطح بالایی بودند، به همین دلیل دین مبین اسلام و مکتب حیاتبخش تشیع مدیون امام جعفر صادق(ع) است.

وی افزود: امام جعفر صادق (ع) با تعلیم و تربیت بیش از چهار هزار شاگرد مستعد در حقیقت یک مجموعه بزرگ اسلامی به راه انداخت که امروز جهان اسلام از ثمرات و نتایج آن بهره‌مند است.

حجت‌الاسلام رحمانی امام صادق (ع) را الگویی بی‌نظیر برای امت اسلامی دانست و گفت: آن امام همام در حقیقت در سخت‌ترین شرایط و درحالی‌که حاکمان بنی‌عباس محدودیت ایجاد کرده بودند، توانست با اندیشه بلند خود در حقیقت مذهب شیعه و مکتب اهل‌بیت را به‌عنوان یک اندیشه بلند معرفی کرده و باتربیت شاگردان این مبانی را به نسل‌های بعد انتقال دهد.

وی تصریح کرد: آن حضرت با برخورداری از فضایل اخلاقی، دینی و معرفتی حرکت علمی در مبارزه با ظالمان و فاسدان روزگار به راه انداخت تا به معنای واقعی ثابت کند که حرکت در مسیر رشد و تعالی اسلام بر مبنای معارف و شناخت است.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهارداشت: همچنین تحول فرهنگی بسیار خوبی در دوران امام صادق(ع) به وقوع پیوست و اختلافی که بین بنی‌امیه و بنی‌عباس به وجود آمد، زمینه‌ای فراهم کرد که بیشترین احادیث در آن دوران نقل شود.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های خاص این حضرت آن بود که فرصتی استثنایی برایشان پیش آمد که بتوانند چهار هزار دانشمند را تربیت کرده و علوم را تخصصی کند، گفت: مهم‌ترین فعالیت امام صادق (ع) فعالیت فرهنگی و تربیت شاگرد بود و مورخان فقط شاگردان حوزه فقه و حدیث این امام را چهار هزار نفر بیان کرده‌اند و بیشترین تعداد شاگردان حضرت را ۱۲ هزار نفر دانسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حیات شیعه به برکت جهاد علمی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است و این دو بزرگوار حق بزرگی بر گردن جامعه اسلامی دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha