پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: ادبيات انبياء در طول تاريخ، ادبيات رسانه اي بوده و استفاده آنان از رسانه تبليغ براي ابلاغ پيام وحي و بعد مثبت تاثير گذاري رسانه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آيت الله سيد احمد خاتمي در ديدار با مدير و مسئولان شبكه راديويي معارف با بيان اينكه تاثير گذاري رسانه اي در دو بعد مثبت و منفي مسئله اي بسيار با اهيمت تلقي مي شود اظهار داشت: ادبيات انبياء در طول تاريخ، ادبيات رسانه اي بوده و استفاده آنان از رسانه تبلیغ، براي ابلاغ پيام وحي، بعد مثبت تاثير گذاري رسانه به شمار می رود.

وی افزود: استفاده مستكبران نیز در طول تاريخ از ادبيات رسانه اي مانند جعل احاديث و اشاعه آن براي سركوب پيام وحي، بعد منفي تاثيرگذاري رسانه اي است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم راديو معارف را سرمايه اي بزرگ براي مجموعه صدا و سيما دانست و خاطر نشان كرد: با استفاده از تجربيات علمي، محتوايي و فني كه طي سالهاي گذشته براي راديو به دست آمده، اين راديو بايد به عنوان رسانه مرجع به مسير پيشرفت خود ادامه دهد.

آيت الله خاتمي ادامه داد: براي تحقق پيشرفت و پويايي راديو معارف بايد هم در حوزه محتوا و هم در حوزه ساختارها و قالب هاي رسانه اي جذابيت ها را افزايش داد.

وي افزود: اين جذابيت ها به خصوص در حوزه محتوا بايد بيشتر باشد؛ چرا كه مخاطبان راديو معارف اين رسانه ديني را براي محتواي آن انتخاب كرده اند.

 آيت الله خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود اعتماد مخاطبان راديو معارف را سرمايه و امتيازي بزرگ براي آن دانست و تاكيد كرد: انتظار اين است كه اين سطح از اعتماد حفظ شده و نبايد به جايگاه مرجعيت رسانه اي راديو خدشه اي وارد شود و به همين علت بايد در توليد و پخش برنامه هاي راديو معارف وسواس و دقت زيادي صورت بگيرد.

امام جمعه موقت تهران همچنين با بيان اين مطلب كه در تبيين اسلام و آموزه هاي اهل بيت (ع) بايد به قول مشهور عمل شود گفت: نبايد نظرات تقليدي و اجتهادي ملاك ساخت برنامه ها باشد.

آيت الله خاتمي تاكيد كرد: در اين خصوص بايد به قول مشهور عمل شود و خوشبختانه اقوال مشهور در اعتقادات بيشتر از اقوال مشهور در حوزه احكام است.

در اين ديدار كه در آستانه سالروز ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و سالروز تاسيس شبكه راديويي معارف انجام شد، مجتبي تونه اي مدير شبكه راديويي معارف با ارائه گزارشي از فعاليت هاي راديو معارف در حوزه هاي براي اتقان مباحث و برنامه هاي راديو معارف بر استفاده از تحقيقات و پژوهش هاي حوزوي هم در حوزه محتوا و هم در حوزه كارشناسي تاكيد كرد.

وي همچنين با اشاره به تغيير مصرف رسانه اي از كتاب و مطبوعات به فضاي مجازي گفت : راديو معارف براي حضور فعالانه در فضاي مجازي نيز برنامه هاي متعددي و متنوعي دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha