پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران در حرم مطهر رضوی سند ۲۰۳۰ را خلاف شرع عنوان کرد و گفت: مسئولان نظام سندی را امضا کنند که با دین مطابقت داشته باشد، زیرا این امر سبب می‌شود دشمنان در برابر شما تواضع کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سیداحمد خاتمی، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه دین باید در متن زندگی باشد، اظهار داشت: جریان سکولار می گوید دین در حاشیه زندگی و حکومت باشد؛ جریانی که از اول انقلاب بوده و تاکنون نیز هست و نشانه آشکارش دلداگی به غرب است.

دین در متن زندگی است نه در حاشیه

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که دین در متن زندگی و حکومت اسلامی قرار دارد نه در حاشیه، تصریح کرد: آنهایی که همه چیز زندگی خود را از غرب بگیرند، در واقع دین را به حاشیه برده اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) به تبیین نقش دین در عرصه سیاست پرداخت و افزود: کسی که حکومتش را در خدمت دین قرار دهد، همه قدرت‌ها در برابرش تواضع می‌کنند، اما کسی که از دین استفاده ابزاری کند و دین را خادم حکومتش قرار دهد، استکبار می شود

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مسئولان حکومتی این کلام امام علی(ع) را باید سرلوحه کار خویش قرار دهند چرا که حکومت دینی نمی تواند سکولار باشد و حکومت غیردینی، لائیک است.

وی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) به مالک اشتر فرمود: خوب و بد نباید در نظر تو یکسان باشد، پرسید: امروز چرا بعضی می گویند مردم خوب و بد ندارند و بدون معیار سخن می گویند و به قرآن توجه نمی‌کنند. آیا به دنبال رأی جمع کردن حتی به قیمت مخالفت با قرآن هستند؟

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حق و حقوق شهروندی در جای خود محفوظ است، اما باید بنا به معیارهای قرآنی افراد خوب و بد را جدا دانست.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: امام راحل عظیم الشأن ما فرمودند، همه مقصد ما مکتب ماست، تشکیل حکومت اسلامی برای حاکم شدن دین و ارزش‌های دینی است و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: هرجا که با اسلام عمل کردیم، بردیم و هر کجا که عقب نشینی کردیم آسیب دیدیم.

امضای مخفیانه سند 2030

وی با بیان اینکه سند‌هایی که بر نظام اسلامی عرضه می‌شود باید مطابق دین مورد ارزیابی مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: سند 2030 را در خفای کامل بدون این که مسئولان مرتبط در جریان قرار گیرند، تصویب و اجرایی کردند؛ سندی که خلاف شرع است. بر فرض اگر مسأله غیردینی بودن این سند را نادیده بگیریم، استقلال کشور چه می‌شود؟

یونسکو چه کاره است که برای ما سند بالادستی بنویسد

وی با بیان این که یونسکو چه کاره است که برای ما سند بالادستی بنویسد، خطاب به مسئولان نظام گفت: سندی را امضا کنید که با دین مطابقت داشته باشد، این امر سبب می‌شود دشمنان در برابر شما تواضع کنند، حکومت، حکومتِ اسلامی و جمهوری است و مأموریت ما خدمت به دین خدا و به عزت رساندن آن است. اگر به اسلام عمل کنید آمریکا و دنیای استکبار هیچ غلطی نمی تواند بکند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه باید برای عزیز ماندن، زیر پرچم اسلام ایستاد، گفت: اگر از اسلام عقب‌نشینی کنید، کشورهای بی‌عرضه و ذلیل، زبان‌دراز شده و علیه شما، عزت تان و اسلام حرف می زنند.

انتهای پیام/ ت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صابر IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    آقا خلاف یا عین شرع مقدس فعلا که با حکم حکومتی البته در ایام تبلیغات انتخاباتی جمع شد انشاالله که حاکم حکومتی در صدد فعالیت انتخاباتی نبود اما شرافت مندانه شما یا هر شخصی که تصور می کند حوزه فرهنگ و فهوای کلام سند بین المللی و بشری 2030 را درک کرده لطفا برای یک بار فقی برای یک بار تصور کند مردم حق و شعور دانستن را داند بفرماید مشکل سند 2030 مستند به موارد مندرج در سند چیست؟ حداقل فقط یک مورد از اشکالات قابل اشاره و مستند طبیعتا غیر تحلیلی را بفرمایید ایکاش حاکم حکومتی بازی 2030 را وارد تبلیغات انتخاباتی نمی کرد و ایکاش شما هم متوجه می شدید که مردم با رای اعطایی به منتخب دوازدهم فریاد کردند که به این دورغگوییها باور ندارند