پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه  ا

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت:مراقب باشید نکند جریان های انحرافی حاکمیت اسلامی را منحرف کند، طبق فرموده رهبری، حوزه‌ های علمیه مادر این نظام هستند و نباید بگذاریم این مولود انحراف پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در وبینار«شأن نزول و تبیین و تحلیل منشور روحانیت حضرت امام (ره)» که به همت پایگاه شهدای روحانی و با همکاری بخش های مختلف مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر لحظه ای از جریان های انحرافی غفلت کنیم انقلاب منحرف می شود.


مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه،افزود: ما روحانیون و طلبه ها گاهی از توطئه های دشمنان غافل می شویم و در این بین رهبری است که هوشیارانه خطرات را گوشزد می کنند.
وی ادامه داد: تاریخ شهادت می دهد که همین جریان های انحرافی شرق و غرب، بنی صدر اولین رئیس جمهوری را انحراف کردند از این رو ممکن است که بعضی از دولت مردان را در قوه های مختلف انحراف کنند و با انحراف افراد کلیدی قوانین ضد نظام و حاکمیت را تصویب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به سند ۲۰۳۰ بیان داشت: ما در همین جریان نظام اسلامی، روحانیونی داریم که سند ۲۰۳۰ را حمایت و تصویب کردند پیش از این نیز سندهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۵ نیز تصویب شده بود.
وی ابراز داشت: متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی ایران تعدادی از معاونان و وزرا سند ۲۰۳۰ انحرافی را تصویب کردند، رهبری نسبت به این موضوع هشدار دادند و حوزه های علمیه در این سند ۱۷ جریان ضد اسلامی را که وجود داشت را شناسایی کردند.


مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه، تاکید کرد: حوزه علمیه، جریان های انحرافی این سند را استخراج و به خدمت آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه  ارائه کرد تا با این اقدامات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی لغو این سند اعلام شد، ضمن اینکه از این نمونه ها فراوان وجود دارد.


مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تهاجم اسناد بین المللی از غرب برای ضدیت اسلام رو می شود گفت: باید روحانیت و حوزه های علمیه در کل کشور ناظر بر مصوبه های این کشور باشند و ببینید دولت مردان در گفتار و عمل چه می کنند.


وی خاطر نشان کرد: اگر بیدار باشیم و رصد کنیم آنگاه حوزه ما انقلابی خواهد بود، ولی اگر غافل شویم این باعث می شود، روحانیت در خواب عمیق فرو برود و این فرصتی می شود تا سیل جریان غرب، بنیاد اسلامیت را آسیب بزند.


مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه،با اشاره به منشور روحانیت که پیام حضرت امام(ره) به روحانیان، مراجع، مدرسان، طلاب و ائمه جمعه و جماعات است گفت: این منشور جامعیت موضوع است که برای طلاب و روحانیون تدوین شده است و یکی از مهمترین ویژگی های آن صراحت لهجه ای است که امام بزرگوار در این منشور عنوان کردند.


وی اضافه کرد: در این منشور که یک منشور رسمی است در کل جامعه آشکار بیان شده و در آن به جریان های مثبتی که در درون روحانیت بوده و خدمات روحانیت مطرح شده است.


این مسئول حوزوی، با بیان اینکه در این منشور سه جریان بیان می شود، گفت: یکی از این جریان ها اسلام ناب و انقلاب اصیل، دیگری اسلام متحجر و دیگری روحانیت سکولار است.


وی بیان داشت: اسلام ناب و انقلاب اصیل همان هویت حوزه های علمیه است، ولی جریان متحجر و سکولار از مهمترین جریان هایی است که انقلاب و ولایت فقیه را نمی پذیرد و حکومت اسلامی را مشروع نمی داند.


مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: اسلام روحانیت سکولار همان روحانیون غرب‌زده ای هستند که یکی از امثال آنها سید حسن تقی زاده بود یک روحانی معمم در انقلاب مشروطه و چون تحت تاثیر تفکرهای شرق و غرب قرار می گیرد، اصالت های حاکمیت دین را زیر سوال می برد و علیه حاکمیت دین شروع به موضع گیری می کند و در نهایت پناهنده به دولت انگلیس می شود و پرچم غربی شدن ملت ایران را به دوش می کشد.


وی خاطر نشان کرد: رهبری در چند سال گذشته در سخنرانی های خویش به تقی زاده ها اشاره کردند از این رو اگر رهبری یک موضوعی را بیان کردند، نباید از آن ساده گذشت ایشان راهنمای ما و ولی فقیه در زمان غیبت  هستند.


حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه ممکن است از افراد سکولار و غرب زده همچنان در حوزه های علمیه داشته باشیم، گفت: کسانی که امروز رخ نشان نمی دهند، امکان دارد بعدا چهره نشان دهند مانند قاتل شهید مطهری که یک طلبه انقلابی بود، این طلبه تفسیر قرآن می کرد که متعصب از فرهنگ کمونیسم شد و گلوله را به مغز شهید مطهری نشاند.


وی افزود: ما نگران هستیم در حوزه های علمیه طلبه هایی معمم یا غیر معمم پیدا شوند که به طرف شرق و غرب سر بخورند و علیه حکومت قلم بزنند از این رو طلبه ها باید هوشیار باشند و اگر استادی را دیدید که شرقی و یا غربی است، نگذارید به سمت مسیرهای انحرافی پیش بروند.


مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه یادآور شد: ما در جریان فتنه سال ۸۸ تعدادی معمم معلوم الحال به فتنه گران رای دادند و پای این قصه ایستادند و اکنون آنها را می شناسیم.

وی با تاکید بر اینکه طلبه ها منشور روحانیت را هر ۶ ماه یکبار باید مطالعه کنند، امام روحانیت را به سه دسته روحانیت اصیل و انقلابی و تمدن ساز، روحانیون متحجر و روحانیون سکولاری و غرب زده تقسیم کرده است، ابراز داشت: گروه اول زاهد هستند که بدنه اصلی روحانیت و انقلاب  راتشکیل می دهند که از این افراد در حوزه های علمیه وجود داشت مانند امام راحل، که باید زندگی امام را نگاه کرد با وجود اینکه ایشان رهبر شدند و ثروت و امکانات در اختیارش قرار گرفت اعلام کردند که یک ریال از این ثروت را جمع نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطر نشان کرد:  امام، رایگان برای این مملکت خدمت کرد و خرج خانه را از نذورات مردمی هزینه می کند، همچنین بعد از امام راحل، رهبری نیز این مسیر را ادامه دادند و به فرزندانش توصیه کردند که حقوق از دولت و بیت المال نگیرید.


این مسئول حوزوی، اضافه کرد: حدود ۲۰۰ کشور بر روی این کره زمین وجود دارد که یک کشور در عالم پیدا کنید که رهبرشان اینگونه زندگی کند. رهبری که مخلصانه برای خداوند و دین اسلام کار کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه عالمان بزرگی مانند آیات مشکینی و جوادی آملی ها تربیت کرده است، گفت: آیت الله جوادی آملی بزرگترین مفسر قرآن است که ۴۰ سال طول کشید که تفسیر قرآن را بیان کند که تفسیر ایشان به ۸۰ جلد می رسد این امر در هیچ ۵۷ کشور مسلمانی وجود ندارد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: همچنین طلبه هایی داریم که با داعش در حال جنگ هستند و از حریم ولایت دفاع می کنند.

313/61پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha