پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) سنقر گفت: یکی دیگر از کارهای مهمی که آن حضرت در طول عمر گهربارشان انجام دادند، إحیاء فقه آل محمد (ص) بود.

حجت الاسلام مجید بنی عامریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، اظهار داشت: 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام را به شیفتگان و پیروان آن حضرت تسلیت عرض می نمایم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) شهرستان سنقر تاکید کرد: دوران امام صادق (ه) دورانی منحصر به فرد در بین دوران زندگی سایر ائمه بود و شرایطی به وجود آمد که برای سایر ائمه ما وجود نداشته است و این حضرت در این فرصت ایجاد شده از جهت علمی و فرهنگی خدمات ارزشمندی به جهان اسلام و کل بشریت داشته اند.

این کارشناس حوزوی عنوان کرد: امام جعفر صادق (ع) در طول عمر گهربارشان کارهای بسیار مهمی در راه اعتلای اسلام و انسانیت انجام دادند و به عنوان یک مرجع کامل علمی برای جهان اسلام شناخته می شوند.

وی افزود: از جمله کارهای ارزشمند این امام همام می توان به تربیت بیش از 4 هزار شاگرد خوب و مستعد در علوم مختلف از جمله علوم عقلی و نقلی از بین مذاهب اهل سنت و اهل تشیع نام برد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) سنقر افزود: یکی دیگر از کارهای مهمی که آن حضرت در طول عمر گهربارشان انجام دادند، إحیاء فقه آل محمد (ص) بود.

حجت الاسلام بنی عامریان، احیا احادیث نبوی در زمینه فقه، اخلاق، کلام و تفسیر را از دیگر کارهای ارزشمند ایشان عنوان نمود و گفت: امام جعفر صادق (ع) در کنار کار علمی و پرورش شاگردان، در امر مبارزه با انحرافات دینی و عقیدتی نیز کوتاهی نمی کردند تا اینکه این بزرگوار را در 25 شوال سال 148هجری به دستور منصور دوانیقی با زهر مسموم کردند وبه شهادت رساندند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha