سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حبیب باقری

حوزه/ با توجه به پیچیدگی های رفتاری و اجتماعی عصر حاضر، ناگزیریم که به مکتب اهل بیت علیهم السلام مراجعه نموده و سیره این بزرگان را روشنگر راه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام حبیب باقری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کرمانشاه اظهار داشت: رسول اکرم (ص) درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند:«مَنْ اَمَرَ بَالْمَعْرُوفِ وَ نَهى عَنْ المُنْكَرِ فَهُو خَليفَةُ اللّه ِ فى أَرْضِهِ و خَليفَةُ رَسُولِ اللّه/ كسى كه امر به معروف و نهى از منكر كند جانشين خدا و پيامبر در روى زمين است».

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه در بسیاری از احادیث به این فریضه تاکید شده است، گفت: یکی از مهمترین واجبات فراموش شده که احیاء و حیات سایر واجبات ارتباط مستقیم با آن دارد، بحث امر به معروف و نهی از منکر است؛ لذا توجه و به جای آوردن این فریضه می تواند مانع و سدی محکم در برابر بدی ها و مفاسد اجتماعی و اقتصادی شود.

حجت الاسلام باقری گفت: حضرت علی (ع) امر به معروف ونهی از منکر را مهمتر از جهاد می دانند و می فرمایند: «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِيسَبِيلِ اللّه ِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ، إِلاَّ كَنـَفْثَةٍ فِي بَحْـرٍ لُـجِّيٍّ / تمام كارهاى نيك و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون آب دهان است در برابر درياى پهناور.»

وی  ادامه داد: ما به عنوان شیعه می بایست با مراجعه به اعتقادات و رفتار خودمان به این سؤال پاسخ دهیم که چه مقدار به اوصاف شیعه متصف هستیم؟

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به پیچیدگی های رفتاری و اجتماعی عصر حاضر، ناگزیریم که به مکتب اهل بیت علیهم السلام مراجعه نموده و سیره این بزرگان را  روشنگر راه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام باقری گفت: در عصر حاضر ما چه مقدار نسبت به مسائل معروف و منکر پیرامون خود اهتمام داریم؟!، آیا به راحتی از کنار منکرات رد می شویم؟ امید است با مطالعه و مراجعه به سیره عملی امامان (ع) خود را از جمله شیعیان واقعی این بزرگان قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha