جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عکس

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در یزد گفت: بیش از هزار جوان رضوی در برپایی جشن زیر سایه خورشید به عنوان بزرگترین اجتماع مردمی استان یزد همزمان با شب میلاد امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام سید ناصر حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد از برپایی جشن زیر سایه خورشید برای دهمین سال پیاپی در مرکز استان و دومین سال پیاپی در تمام شهرستان های استان در مرکز 10 شهرستان خبر داد.

وی افزود: همه شهرستان های استان سال گذشته میزبان 13 خادم و امسال میزبان 15 خادم به مدت 9 روز خواهند بود که در مجموع بیش از 200 برنامه تا این لحظه پیشبینی شده است که 80 برنامه آن در مرکز استان اجرا می شود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در یزد، زمان ورود و مدت حضور خادمان آستان قدس رضوی به یزد را پنجم مرداد تا 13 مرداد اعلام کرد و گفت: خادمان رضوی با محوریت«به تو اقتدا می کنیم» به ترویج فرهنگ رضوی در استان می پردازند .

حجت الاسلام حیدری با تأکید بر شعار«محرومیت زدایی» سال گذشته و استمرار آن در جشنواره امسال، تصریح کرد: در استان یزد بیش از هزار نفر در برپایی این جشن و 10 تشکل محوری و ۱۰ تشکل دیگر  مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در برنامه های اجرایی سعی شده است پوشش فراگیر همه اقشار مردمی و همه سنین مختلف را داشته باشد که در مجموع بیش از 200 برنامه از روز استقبال از خدام تا روز میلاد در شهر یزد و شهرستانها اجرا می شود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید برنامه های شاخص حضور خادمان رضوی در این جشنواره مردمی را دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد، علما و روحانیون،  دیدار با خیران، اقشار مردم، جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، پاکبانان، تشکلهای مردم نهاد و مسئولان استان، حضور در امامزادگان، بیمارستانها، مراکز اورژانس، کارگاههای تولیدی برتر و مراکز تحقیقات و حضور در صداو سیما و ضبط برنامه های تلوزیونی، حضور در شب شعر رضوی و هیئات مذهبی و جشن مهدکودک ها، زیارت قبور مطهر شهدا و علما، حضور در مناطق محروم و در نهایت اختتامیه جشنواره در شب میلاد امام هشتم(ع) برشمرد.

حجت الاسلام حیدری از همه دست اندرکاران برپایی این جشن معنوی و رضوی از جمله شورای شهر، شهرداری، صداوسیما، نیروهای انتظامی و نظامی، اوقاف و امور خیریه، قرارگاه فرهنگی انصار ولایت و تشکل های مردمی و جوانان رضوی قدردانی کرد.

*برپایی شب شعر رضوی

آقای محمدی پناه، دبیر برگزاری سومین جشنواره شعر رضوی در یزد در این نشست اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این شب شعر معرفی ظرفیت های استانی و معرفی شاعران آیینی به محافل ادبی استان و ترویج فرهنگ رضوی است.

وی، زمان برگزاری این شب شعر را هشتم مرداد بعد از نماز مغرب و عشا در سالن همایش های برق منطقه ای یزد واقع در بلوار دانشجو اعلام کرد.

انتهای خبر/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha