جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ مجلس خبرگان رهبری در پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی تصریح کرد: این مجلس تأکید می نماید پیمودن خط مشی عالمان باتقوایی چون ایشان همواره می تواند درس بزرگی برای همگان در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن پیام مجلس خبرگان رهبری بمناسبت دهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی(ره) که به امضای آیت الله جنتی رئیس این مجلس رسیده به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«العلماء ورثة الانبیاء».

بی تردید تجلیل از مقام شامخ عالمان بیدار و بصیر و استوانه های ورع و تقوا و اسوه های اخلاق که در طول حیات خویش منشاء آثار و برکات فراوانی بوده اند اجری بس عظیم دارد. سخن از شخصیت والای عالم عامل حضرت آیت الله آقای حاج میرزا علی مشکینی اعلی الله مقامه است که رفتار و عمل او بیش از بیان شیرین و رسایش، دعوت کننده به ایمان و پارسائی و حق طلبی و حقگوئی بود.

این عالم پارسا و مجاهد بحق مصداق کلام نورانی رسول گرامی اسلام9است که فرمود:«اقرب الناس من درجة النبوة اهل الجهاد و اهل العلم».

مرحوم آیت الله مشکینی «طاب ثراه» از شخصیت های انقلابی مبرزی است که عمر مبارک خود را صرف امتداد راه و خط بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نمود و با تحمل سختی های مبارزه علیه طاغوت پهلوی، رنج شکنجه و زندان و تبعید را به جان خرید و هیچگاه از حمایت امام راحل(ره)، نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای «مدظله العالی»، نه تنها دست نکشید که روز به روز بر تقویت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مصمم تر گردید و بر این امر تأکید داشت.

آیت الله مشکینی «رضوان الله علیه» چه در درس و بحث طلبگی و تربیت شاگردان و چه در جایگاه ریاست مجلس خبرگان رهبری، همواره خود را سرباز اسلام و انقلاب می دانست و هیچگاه برای نشر معارف اسلام و اهداف انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری دریغ نورزید چنانکه سخنان ایشان در منبر و سنگرِ جنگ و جایگاه ریاست خبرگان، حکایت از سلوک صائب و مستقیم و بدون انحراف وی داشت؛ «عاش سعیداً و مات سعیداً».

مجلس خبرگان رهبری، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مشکینی؛ رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، در آستانه دهمین سالگرد ارتحال این مرد الهی، از خداوند منان علو درجات را برای آن عالم نستوه مسئلت نموده و تأکید می نماید پیمودن خط مشی عالمان باتقوایی چون ایشان همواره می تواند درس بزرگی برای همگان در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه باشد.

ان شاء الله.                                                                                            

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha