جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بنیاد اسلامی بنگلادش مدارس اسلامی جدیدی راه اندازی می‌کند

حوزه/ بنیاد اسلامی بنگلادش قصد دارد مدارس اسلامی ایجاد کرده و در این مدارس آموزش‌های مختلفی از جمله آموزش زبان‌های عربی، اردو و فارسی را برای دانش پژوهان در اولویت قرار دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dhakatribune، بنیاد اسلامی بنگلادش برنامه ریزی‌هایی برای ایجاد مدارس اسلامی در پیش داشته و قصد دارد آموزش زبان‌های اردو، عربی و فارسی به دانش‌پژوهان را در اولویت قرار دهد.

بخش تحقیقاتی این بنیاد هم اکنون پیش نویس درس‌ها و برنامه تحصیلی را تهیه کرده‌ است. برنامه‌های درسی در جلسه‌ای که امروز برگزار می‌شود نهایی خواهند شد.

در حال حاضر دو نوع مدرسه در بنگلادش وجود دارند: یک دسته از آن‌ها مدارس عالی با حمایت مالی دولتی هستند و دسته دوم را مدارس قومی تشکیل می‌دهند که به صورت خصوصی هستند و آموزش‌های ارائه شده در این مدارس تحت نظارت دولت قرار ندارد.

بنیاد اسلامی بنگلادش یک نهاد مستقل تحت نظارت وزارت امور دینی در این کشور است که به منظور ترویج و تبلیغ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی تاسیس شده است. در حال حاضر کلاس‌های درسی این بنیاد از دوره اول تا پنجم ابتدایی هستند و بنیانگذاران مدارس امیدوارند در آینده کلاس‌های آموزشی این مدارس را تا سطح تحصیلات تکیملی افزایش دهند.

شمیم محمد افجل مدیر اجرایی بنیاد اسلامی در این باره گفت: این موسسه قرار است «دار ارقام» نامیده شود. ما بیشتر روی آموزش زبان عربی تکیه داریم و آموزه‌های مذهبی را به زبان عربی آموزش می‌دهیم زیرا ترجمه‌های بنگالی انحرافاتی دارند.

عبدالحي بویان، مدیر بخش تحقیقات بنیاد اسلامی بنگلادش نیز گفت: در ابتدا کلاس‌ها در مساجد تشکیل خواهند شد.

طبق برنامه های تحصیلی جدید ارائه شده دانش آموزان آموزش زبان‌های اردو، عربی، فارسی، انگلیسی و همچنین دروس ریاضیات و غیره را یاد گرفته و ظرفیت آنها برای تفکر مستقل و تمرین هنجارهای دموکراتیک افزایش داده می‌شود. یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی و زبان اردو به عنوان یک ابزار برای کمک به تمرین دانش مذهبی در شبه قاره اعلام شده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha