یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام المسلمین نصرالله پژمانفر

حوزه/ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قاطعانه جلوی گستاخی های اخیر آمریکا به ویژه در جریان تشدید تحریم ها بایستیم.

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما مدت هاست که با بدعهدی آمریکایی ها در قضیه برجام روبرو هستیم و وضع تحریم های اخیر نشان داد که دشمن در دشمنی خود ثابت قدم است و از آن سو ما نیز باید مقاوم و استوار و البته متحد و یکپارچه در برابر گستاخی دشمن بایستیم.

وی افزود: با وجود این که در بحث تصویب برجام در کشور میان مسئولان نظام اختلاف نظرهایی وجود داشت و بسیاری نیز بر بی ثمر بودن مذاکرات تاکید داشتند؛ اما به هر حال با ملاحظاتی برجام مورد تصویب قرار گرفت و ایران تاکنون به آن پایبند بوده؛ اما طرف مقابل به خصوص آمریکایی ها بارها متن و روح برجام را نقض کرده اند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در همان زمان تصویب و اجرایی شدن برجام، مجلس و شورای امنیت چند قید برای پذیرش برجام مطرح کردند که نهایتاً با این قیدها برجام پذیرفته شد؛ اما امروز بعد از اعمال تحریم های جدید تکلیف کاملاً مشخص است؛ چه آن که وقتی در متن توافقنامه قید شده چنانچه با بد عهدی طرف مقابل روبرو شدیم باید با سرعت فعالیت های هسته ای را از سر بگیریم.

وی با اشاره به هشدارهای صریح مقام معظم رهبری مبنی بر این که اعتماد به آمریکایی ها اشتباه است، گفت: برای عده ای که تئوری ارتباط با آمریکا را مطرح کرده و عقیده داشتند اگر به آمریکا اعتماد کنیم مسائل کشور قابل حل است به عیان ثابت شد که این گونه نیست و نباید به دشمن اعتماد کرد و در برهه کنونی باید بر روی توان داخلی در جهت حل مشکلات کشور متمرکز شویم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha