پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ اگر می‌خواهیم به کرامت برسیم باید یک خود کنترلی یعنی تقوا داشته باشیم. در این صورت است که با کنترل کار‌های ناشایست با وجود اینکه این کارها را دوست داریم می‌توانیم به تقوا برسیم و به صفت متقین آراسته شویم و در این صورت در ما صفت حسن ظاهر می‌شود و ما به کرامت می‌رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو صبح امروز در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه فاطمیه ضمن تبریک دهه کرامت به صفات کریم و کرامت اشاره و اظهار کرد : کریم آن است که قبل از اظهار نیاز سائل، حاجت او را پاسخ دهد و پروردگار عالم اول کریم عالم است که ما انسان ها را بدون اینکه توان اظهار نیاز داشته باشیم، آفرید وهمه نیازهای مارا در همه زمانها ومکانها فراهم آورد .

وی افزود: ائمه معصومین (ع) نمونه ای از صفت کریم پروردگار عالم می باشد که شب وروز برای رفع نیازهای مردم و نزول برکات الهی و رفع گرفتاری های امت از پروردگار عالم رحمت برای امت را درخواست می کردند ومی کنند وبدون اینکه منتظر درخواست انسانها باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در توضیح واژه کرامت نیز خاطرنشان کرد: کرامت فقط بخشندگی نیست. بخشندگی یکی از جلوه‌های کرامت است و کرامت موضوع بسیار گسترده‌تری از بخشندگی است وکرامت صفتی است که انسان‌ها را مجذوب می‌کند، مانند امام حسن(ع) که انسان‌ها مجذوب علم، مهربانی، حسن، جمال، حیات‌بخشی و بخشندگی ایشان می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو خاطرنشان کرد: در سوره حجرات آمده است «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم» یعنی کرامت به تقوا نیاز دارد و تقوا یک کنترل درونی است و فرد بر همه غرایض و احساسات خود کنترل دارد، پس ثمره تقوا حسن است یعنی متقین یک خود کنترلی دارند که ثمره آنها حسن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان داشت: اگر می‌خواهیم به کرامت برسیم باید یک خود کنترلی یعنی تقوا داشته باشیم. در این صورت است که با کنترل کار‌های ناشایست با وجود اینکه این کارها را دوست داریم می‌توانیم به تقوا برسیم و به صفت متقین آراسته شویم و در این صورت در ما صفت حسن ظاهر می‌شود و ما به کرامت می‌رسیم.

وی افزود: کرامت درمورد انسان‌ها هم همین است و باید در برابر نیازمند و یتیم به گونه‌ای رفتار کنیم که وابسته نباشد و برای رفع نیاز‌ها روی پای خودش بایستد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha