سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جامعه الزهرا(س)

حوزه/ نشست هم‌اندیشی اساتید مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با محوریت برنامه‌های تربیتی این مرکز و بیان دغدغه‌های حوزه اخلاق و تربیت اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در این مراسم، طاهره ماهروزاده، مدیر مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و حجت‌الاسلام‌ اصغر اخوی، مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(سلام‌الله علیها) به ایراد سخن پرداختند.

*سرمایه‌گذاری ویژه از سوی مدیریت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از بایسته‌های مرکز اخلاق و تربیت اسلامی است

طاهره ماهروزاده در این نشست با بیان اینکه پانصد طلبه در رشته اخلاق و تربیت اسلامی مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: امسال از میان قبول‌شدگان در مصاحبه آزمون ورودی این مرکز، ۱۶۰ طلبه برای تحصیل در این رشته پذیرفته‌شده‌اند.

مدیر مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه الزهرا(سلام‌الله علیها) تصریح کرد: با توجه به اینکه رشته های تحصیلی این مرکز با استقبال زیاد طلاب روبرو بوده است و همچنین با توجه به درخواست معاونت‌ها و بخش‌های مختلف جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) جهت استفاده از توانمندی‌های این مرکز، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری از سوی مدیریت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در این مرکز احساس می شود و اساتید این مرکز نیز باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

*نباید به رشته اخلاق و تربیت اسلامی صرفاً به دید یک رشته درسی نگریسته شود

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام اخوی با تأکید بر اهمیت رشته اخلاق و تربیت اسلامی در نظام آموزشی جهان و توجه کشورهای پیشرفته به این رشته، گفت: نباید به این رشته تنها به‌عنوان یک رشته درسی نگاه کرد و به‌صرف تدریس به آن نگریست که در این صورت، سودی برای ما نخواهد داشت؛ اما اگر بدانیم این رشته برای تربیت نسل آینده بسیار مفید است، مطرح کردن هر بحثی و معرفی هر کتابی در کلاس‌های این رشته، برای تمامی اساتید ما بسیار مهم خواهد بود.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: اساتید رشته اخلاق و تربیت اسلامی باید بتوانند در کنار تدریس، نقش مشورتی در مباحث علمی، اخلاقی و تربیتی داشته باشند و خود الگویی برای طلاب باشند.

برگزاری نشست‌های علمی، دوره‌های کارگاهی و کارورزی، جلسات پرسش و پاسخ ازجمله پیشنهاد‌های حجت‌الاسلام اخوی به اساتید رشته اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بود.

*فرصت تحصیل و تدریس در جامعه‌الزهرا(س) را قدر بدانیم

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌ ولی‌الله هاشم‌پور، رئیس اداره امور اساتید جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه باید از فرصت تحصیل و خدمت در جامعه الزهرا(سلام‌الله علیها) استفاده کرد، اظهار داشت: این مکان مقدس به نام حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است و خدمت و تحصیل در آن از الطاف حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است که باید قدر دانست و به‌درستی در این مسیر حرکت کرد.

خاطر نشان می شود: در ادامه این مراسم، یکی از دانش‌پژوهان مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به بیان انتظارات طلاب از این رشته و اساتید پرداخت.

همچنین برخی از اساتید، دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون مباحث مطرح‌شده و مسائل مرتبط با حوزه اخلاق و تربیت اسلامی بیان کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha