چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جایزه جهانی گوهرشاد

حوزه/ دومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد، با حضور ۳۰۰ مهمان خارجی و ۶۰۰ مهمان داخلی، در حرم مطهر رضوی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد، پیش از ظهر امروز با حضور 300 مهمان خارجی و 600 مهمان داخلی، در تالار قدس حرم مطهر رضوی آغاز بکار کرد.

اعطای این جایزه جهانی در راستای اجرای حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی و به‌منظور جریان‌سازی فرهنگی درباره نیکوکاری و مطالبه گری از غرب با محوریت زنان، تدوین و برنامه‌ریزی‌ شده است.

آستان قدس رضوی با هدف ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) و با تأکید بر سیره رضوی، برای تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در زمینه‌های گوناگون در ایام ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، همه ساله هشت نفر از بانوانبرجسته جهان اسلام را شناسایی و از آنان تقدیر می کند که امسال همانند سال گذشته به 4 بانوی ایرانی و 4 بانوی خارجی این جایزه اهدا خواهد شد.

به گفته دبیر جایزه جهانی گوهرشاد، برای معرفی شخصیت ها از منابع متعددی استعلام گرفته می شود و امسال 60 رزومه داخلی و به همین تعداد از بانوان خارجی به دبیرخانه ارسال شد که در مرحله نخست از هر کدام تعداد 20 نفر انتخاب شدند.

دکتر سروری با تاکید بر دقت کمیته انتخابی و حضور 17 داور ایرانی و خارجی برای بررسی رزومه ها، گفت: انتخاب براساس 8 محور «ایثار و شهادت»، «مقاومت و بیداری اسلامی»، «آموزشی، علمی، پژوهشی»، «فرهنگی، هنری، رسانه ای»، «وقف و امور خیریه»، «امور عمرانی»، «امور پزشکی» و «مدیریت و کارآفرینی» و با وسعت نظر انجام شده است.

انتهای  پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha