سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 421486
۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
صدیقه حجازی

حوزه/ دبیر دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی در راستای تخصصی شدن فعالیت‌ها و اقدامات از تشکیل مجمع بانوان مروج فرهنگ رضوی خبر داد:

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، صدیقه حجازی، امروز در دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، عنوان کرد: با تأسی از شعار شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شعار این همایش عقلانیت و معنویت قرار گرفت در همین راستا دو پنل تخصصی با عناوین «بررسی سیره اجتماعی امام رضا(ع)» و «نقش و جایگاه حضرت فاطمه معصومه در نشر فرهنگ رضوی» در این مراسم اجرا می‌شود.

دبیر دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، شناسایی بانوان فعال و مروج فرهنگ رضوی در سراسر جهان، ایجاد زمینه توان‌افزایی فعالان این حوزه، تلاش در جهت هم‌افزایی فعالیت های فرهنگی در عرصه بین الملل، ایجاد زمینه آشنایی و تبادل تجربیات و دستیابی به راهکارهای مناسب برای حل مشکلات پیش‌رو را اهداف این  همایش عنوان کرد.

وی افزود: در راستای تخصصی شدن اقدامات لازم در این زمینه به زودی مجمع بانوان مروج فرهنگ رضوی تشکیل می‌شود.

دبیر دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فراخوان شد.

حجازی ادامه داد: 16 نفر از واجدین شرایط از کشورهای هندوستان، تونس، آلبانی، نیجریه، آذربایجان، روسیه، پاکستان، هند و ایران انتخاب شدند، که در نهایت هشت نفر به عنوان برگزیده تجلیل می شوند.

دبیر دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی خبرداد: کتاب مقالات نخستین همایش توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) خبر به چاپ رسده است که در این برنامه از آن رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/313/28

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha