سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد گفت: زن و خانواده نقش مهمی در انقلابی ماندن افراد دارند و در مقابل بی‌مراقبی‌های زن و خارج شدن خانواده از مسیر انقلاب با سرگرم شدن به تجملات، سبب ریزش شخصیت‌های پیشکسوت انقلاب شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امروز در دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، در مشهد با بیان اینکه امام رضا(ع) به عنوان شخصیتی انقلابی و انقلاب‌ساز به عنوان یک نقطه عطف شناخته شد‌ه‌اند بر تحقیق و مطالعه درباره سیر حوادث تاریخی زندگی ائمه برای فهم و درک سیره آنها تأکید کرد .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نقطه استخراج و منبع درک هر فرهنگی به سیره و روش زندگانی یک شخصیت نابغه برمی‌گردد، بنابراین ما اگر بخواهیم مقام فرهنگ را از روش زندگانی امام رضا(ع) استنباط و استخراج کنیم باید از سیره آن حضرت بهره ببریم.

وی با بیان اینکه در زمینه استخراج فرهنگ از روش زندگانی اهل بیت(ع) با مشکل عدم تطابق تاریخ با سیره ایشان مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در زمان حیات اهل بیت(ع) تاریخ در استخدام جریان آموزشی و فکری آنان نبود بلکه برای جریان های مخالف امامت و ولایت به خدمت گرفته می‌شد به همینعلت به طور جامع و کامل سیره ائمه(ع) در تاریخ منعکس نیست.

آیت الله علم الهدی با اشاره به سفارش امام رضا(ع) به خانواده خود پس از رفتن ایشان به خراسان گریه و زاری بپردازند، خاطرنشان کرد:  وقتی امام رضا(ع) از سوی مأمون به خراسان برای مقام خلافت دعوت شد، مردم مدینه خوشحال شدند که ایشان به مقام امامت و خلافت می رسند در حالی که توطئه مأمون علیه امامت بود که در جبهه ای معترض نسبت به خلافت قرار داشت.

وی افزود: با توجه آگاهی امام رضا(ع) نسبت به این نقشه شوم، به خانواده خود چنین سفارشی کردند تا مردم مدینه متوجه شوند که این سفر، دعوت به مرگ است و مقام امامت آن طور که مأمون ابراز کرده است، نیست.

نقش زنان در ریزش ها و رویش‌های انقلابی

آیت الله علم الهدی با تأکید بر نقش برجسته زنان در ترویج فرهنگ رضوی عنوان کرد: خانواده امام رضا(ع) با گریه و زاری در جریان مبارزاتی ایشان در سنگر نخست بودند و هماهنگ با امام هشتم(ع) حرکت می‌کردند.

وی با اشاره به ریزش های صورت گرفته برخی انقلابیون در سال‌های اخیر، متذکر شد: زن و خانواده نقش مهمی در انقلابی ماندن افراد دارند و در مقابل بی‌مراقبی‌های زن و خارج شدن خانواده از مسیر انقلاب با سرگرم شدن به تجملات، سبب ریزش شخصیت‌های پیشکسوت انقلاب شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha