شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جایزه جهانی گوهرشاد

حوزه/ چهار بانوی فرهیخته و نیکوکار از جمهوری اسلامی ایران و چهار نفر دیگر از کشورهای روسیه، عراق، کویت و نیجریه با عناوینی چون نویسنده و پژوهشگر، خیر مدرسه ساز، استاد و محقق، امدادگر و حامی محرومان و کارآفرین در دومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، چهار بانوی فرهیخته و نیکوکار از جمهوری اسلامی ایران و چهار نفر دیگر از کشورهای روسیه، عراق، کویت و نیجریه با عناوینی چون نویسنده و پژوهشگر، خیر مدرسه ساز، استاد و محقق، امدادگر و حامی محرومان و کارآفرین در دومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد تقدیر شدند.

امور خیریه و فرهنگی

فرنگیس عنبری یزدی، رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه مکتبت عصمتیه در مشهد از جمله این افراد می باشد که در حوزه «امور خیریه و امور فرهنگی» است که سالهای بسیار از عمر خود را صرف حمایت از محرومان کرده است.

حمایت از کودکان جهت ادامه تحصیل از اقدامات موسسه اوست که 40 سال است که در خدمت نیازمندان و مددجویان می باشد و در حال حاضر از 100 خانواده مددجو پشتیبانی می کند.

آموزشی، علمی و پژوهشی

در عرصه «آموزشی، علمی و پژوهشی» نیز بانو «فردوس یاسین العوادی» از عراق و معاون علمی، پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی کربلا، برگزیده دومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد شد.

خیر مدرسه ساز

زهرا گیتی‌نژاد از ایران، مدیر و مؤسس «مهرگیتی» نیز به عنوان برگزیده عرصه «مدیریت و امور عمرانی» مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه جهانی گوهرشاد به او اعطا شد.

مهر گيتي، مؤسسه اي غير دولتي و نيكوكارانه متشكل از واحدهاي مختلف با هدف بنيادين تلاش براي ساختن ايراني عاري از فقر فرهنگي با ماموريت مشاركت در احداث فضاهاي آموزشي به خصوص مدرسه و فرهنگي در مناطق محروم و نيازمند و حمايت مادي، معنوي و فرهنگي از دانش آموزان مستعد و محروم در مناطق مختلف كشور است.

راهبردهاي اساسي این موسسه پرورش انسان هايي با باورهاي ديني، اخلاقي و برخوردار از هويت ملي و پرورش انسان هايي توانا با مهارت هاي لازم براي ايفاي نقش مؤثر براي خود، خانواده و جامعه می باشد.

امور فرهنگی

زیلیشینا قاسموونا بانوی فرهیخته از روسیه منتخب محور «امور فرهنگی» است که در زمینه فعالیت های اسلامی و ترویج اسلام در روسیه تلاش های گسترده دارد که سازمانی برای متحد کردن جوانان مسلمان و نیز موسسه خیریه و پروژه های فرهنگی ایجاد کرده است.

نام این بانوی فداکار و خیر برای جامعه مسلمان روسیه خصوصا بانوان مسلمان و سایر انجمن‌های خیریه جهانی آشنا و شناخته شده می باشد.

از جمله اولویت های «اتحادیه زنان مسلمان روسیه» با داشتن 44 شعبه و دفتر نمایندگی در روسیه، نشان دادن تصویر زنان مسلمان این کشور و امور مربوط به آنها در برهه کنونی می باشد. این اتحادیه همچنین به موضوعاتی نظیر اشتغال زنان محجبه و صیانت از حقوق آنها می پردازد.

ایثار و شهادت

مهری یزدانی بانوی منتخب ایرانی و همسر جانباز دفاع مقدس است که زندگی خود را برای خدمت به این جانباز سرافراز و ساماندهی 300 نفر از همسران جانبازان اعصاب و روان و خدمت به این خانواده ها صرف کرده است.

وی مسئول بخش خواهران هیئت رزمندگان اسلام سراسر کشور است که از سال 69 تا 77 داوطلبانه به امور همسران جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان رسیدگی کرده است و با فعالیت در قالب تشکل همسران جانباز از سال 77 تاکنون سنگ صبور جامعه همسران جانبازان اعصاب و روان است.

امدادگر و پژوهشگر

بهجت افراز بانوی برجسته در حوزه «مدیریت و کارآفرینی» است که 18 سال مدیر اداره اسرا و مفقودین هلال احمر بوده و مدیر مجتمع حضرت زینب و فعال فرهنگی در امور عمرانی و تعمیرات اساسی امامزادگان سید عبدالطیف و سید محمد در شهرستان جهرم است.

ترجمه کتاب جایگاه زن در اسلام و تألیف کتاب های چشم تر، ام الاسرار، شرح وظایف اداره اسراء و مفقودین هلال احمر از جمله فعالیت های این بانو می باشد.

کارآفرینی

بصیرت نهیبی از نیجریه منتخب دیگری در حوزه «مدیریت و کارآفرینی» است که 10 بیمارستان در 10 کشور در دست ساخت دارد و در خط مقدم برای توانمندسازی زنان نیجیریه و دیگر نقاط آفریقا از طریق سازمان های غیردولتی بوده است.

امور عمرانی

رباب علی دشتی از کویت نیز بانوی برگزیده جایزه جهانی گوهرشاد در بخش «امور عمرانی» و عضو انجمن خیریه دشتی کویت است که یکی از اقدامات او ساخت مدرسه‌ای در مناطق کوهستانی اصفهان برای مقاطع ابتدایی و متوسطه با هزینه ای بالغ بر 80 میلیون تومان می باشد.

 

313/28

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha