جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد غروی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمد غروی تبریزی مشهور به توتونچی، از علمای شهر تبریز درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد غروی از علمای تبریز در سن ۷۷ سالگی به دیار باقی شتافت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد غروی تبریزی مشهور به توتونچی در سال ۱۳۱۹ هـ .ش در خانواده‌ای اهل علم و فضل در تبریز دیده به جهان گشود.

وی در سال ۱۳۳۶ وارد حوزه علمیه تبریز شد و بخش دیگر مقدمات و سطح را فراگرفت. پس از آن برای تکمیل تحصیلات راهی حوزه علمیه قم شدو از محضر استادانی چون  حسین‌ علی منتظری، شیخ مرتضی حائری یزدی، میرزا هاشم آملی و سید محمد محقق داماد دروس خارج فقه و اصول را آموخت.

استاد غروی ضمن فراگیری فقه و اصول به تحصیل فلسفه و کلام از محضر حضرات آیات  عبدالله جوادی آملی، محمدی لنگرودی و حسن حسن‌زاده آملی پرداخت.

وی ضمن تربیت طلاب از سال ۱۳۶۰ هـ .ش به تدریس در دانشگاه تبریز مشغول شد.

تدریس در حوزه و دانشگاه، ترجمه برخی مقالات به زبان انگلیسی در روزنامه استوار قم و ندای حق تهران، بنای مسجد در دانشگاه، شرکت در کنفرانس‌ ها و سمینارهای علمی، اقامه جماعت، مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی طاغوت، ‌سفرهای علمی به خارج از کشور از جمله مصر، ترکیه، سوئیس، آلمان، فرانسه و مسئول نهاد نمایندگی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان، از جمله فعالیت های این روحانی برجسته تبریزی بود.

گفتنی است، مراسم تشیع پیکر حجت الاسلام والمسلمین غروی امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه ساعت ۹ صبح از مسجد حاج غفار در خیابان ۱۷ شهریور جدید در تبریز برگزار  شد.

مراسم شام غریبان هم از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ چهارشنبه در مسجد حاج غفار تبریز منعقد می شود.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و استاندار

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار آذربایجان شرقی در پی رحلت حجت الاسلام والمسلمین غروی از علمای تبریز پیام تسلیت مشترکی صادر کردند.

در پیام حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم و اسماعیل جبارزاده آمده است :

خبر ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد غروی واصل و موجب تاثر فراوان شد. این عالم بزرگوار که به حق از برجسته ترین دانش آموختگان مکتب متعالی امام صادق علیه السلام بود عمری سرشار از خیر و برکت داشت و همواره برای ترویج آموزه های والای دین مقدس اسلام در حوزه های علمیه و دانشگاهها تلاش وافر و با تربیت صدها طلبه و دانشجو نقش مهمی ایفا کرد.

در ادامه این پیام آمده است: رحلت این عالم فرزانه و دانشمند فرهیخته را به محضر مبارک حضرت ولی عصر عج و رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده مکرمشان تسلیت عرض کرده و علو درجات را به روح بلند پایه این عالم برجسته از خداوند متعال مسپلت می کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha