جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی، سنخیت با امام زمان(عج) را شرط انتظار واقعی دانست و گفت: باید خانۀ دلمان را پاک کنیم، بعد بگوییم منتظر آقا هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات اخلاق خود در جمع طلاب اظهار کرد: اگر کسی بالای کوه بلندی در حال حرکت باشد، حتما از لب پرتگاه فاصله می گیرد ومراقب است که مبادا در پرتگاه سقوط کند، مومن نیز در لحظه لحظه زندگی اش هرگاه احساس کند، عملی ممکن است به حرام منجر می شود، حتما باید احتیاط کند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برخورد با نامحرم از کمین‌گاه‌های مرگ بار شیطان است، از این‌رو شایسته است در مواجهه با نا محرم، بدون نگاه کردن به او، آنچه را باید گفت و شنید، بگوید و بشنود و مراقب باشد که در دام شیطان سقوط نکند.

وی ادامه داد: حضرت عیسی (علیه‌السلام) به حواریون فرمود: بپرهیزید از نگاه‌کردن به چیزهایی که از نگریستن به آن‌ها منع شده‌اید، زیرا این نگاه، بذر تمایلات نفس است و باعث روییدن فسق‌ و فجورمی شود.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: سوال می‌شود برای دیدار امام زمان‌(عج) چه کنیم، در پاسخ می‌گوییم؛ بهترین راه، سنخیت است. دستور خاصی به ما نداده‌اند که اگر آن را انجام دهیم، حتماً خدمت آقا‌ می‌رسیم، حتی نگفته‌اند اگر فلان عمل را انجام دهید، لایق دیدار می‌شوید، آنچه گفته شده است، این است: می‌گویند عمل صالح انجام دهید تا با آقا‌ سنخیت پیدا کنید.

استاد حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: سنخیت‌؛ یعنی با حضرت در یک مسیر باشید، ایمان، اخلاق، عمل، نماز و عباداتتان مثل آقا باشد، هرچه رنگ‌و‌‌بوی امام زمان (عج) در وجودتان بیشتر شود، به آقا‌ نزدیک‌تر می‌شوید. از طرف دیگر، باید از گناه فاصله بگیرید، حتی فکر گناه هم در ذهنتان نیاید، آن هم نه یک روز و دو روز؛ بلکه مدت‌ها باید اینگونه باشد.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم آقا را ببینیم،‌ اول باید خانۀ دلمان را پاک کنیم، بعد بگوییم منتظر آقا هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha